Pray For MH370

Pray For MH370

PENAMAAN CALON 3 PRK SERENTAK

Pusat penamaan calon bagi pilihan raya kecil Bukit Gantang ialah di Dewan Majlis Perbandaran Taiping manakala bagi Bukit Selambau, pusat penamaan calon ialah di Sekolah Menengah Teknik Sungai Petani dan Batang Ai di Kompleks Sukan Lubok Antu, Sarawak.

Sementara itu di Lubok Antu, Sarawak, jalan sepanjang 38 kilometer menuju Lubok Antu dari persimpangan jalan raya utama Sri Aman-Miri sesak sejak awal pagi apabila banyak kenderaan yang membawa penyokong parti, pekerja pilihan raya dan orang kenamaan bertumpu ke kawasan itu.

Penamaan Calon Tiga Pilihan Raya Kecil Bermula

Penamaan calon bagi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang di Perak dan kerusi Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau di Perak dan Batang Ai di Sarawak bermula pukul 9 pagi ini.

Pusat penamaan calon bagi pilihan raya kecil Bukit Gantang diadakan di Dewan Majlis Perbandaran Taiping manakala bagi Bukit Selambau, pusat penamaan calon ialah di Sekolah Menengah Teknik Sungai Petani dan Batang Ai di Kompleks Sukan Lubok Antu.

Penamaan calon ditutup pada pukul 11 pagi dan diikuti dengan tempoh bantahan selama sejam.

Jika ada pertandingan, pengundian akan diadakan pada 7 April.

Keputusan nama-nama calon yang layak bertanding akan diumumkan oleh pegawai pengurus pilihan raya di pusat masing-masing tengah hari ini.

Pilihan raya kecil Bukit Selambau diadakan selepas penyandangnya, V. Arumugam dari Parti Keadilan Rakyat meletak jawatan pada 8 Feb lepas manakala pilihan raya Bukit Gantang dan Batang Ai berikutan kematian penyandang iaitu Roslan Shaharum dari Pas pada 9 Feb lepas dan Datuk Dublin Unting Inkot (Barisan Nasional) pada 24 Feb.

Kawasan Parlimen Bukit Gantang mempunyai 55,562 pemilih berdaftar, termasuk 136 pengundi pos dengan pecahan 63.5 peratus pengundi Melayu, Cina (27.1 peratus), India (9.1 peratus) manakala yang lain (0.2 peratus).

Kawasan DUN Bukit Selambau mempunyai 35,140 pengundi termasuk 15 pengundi pos dengan majoriti pengundi Melayu (50.2 peratus), India (29.5 peratus), Cina (19.3 peratus) manakala yang lain satu peratus.

Di Batang Ai, jumlah pengundi ialah seramai 8,006 orang (43 pengundi pos), dengan kira-kira 95 peratus terdiri daripada kaum Iban manakala selebihnya adalah Melayu, Cina dan lain-lain.

Cuaca di ketiga-tiga pusat penamaan calon dilaporkan cerah dengan penyokong-penyokong calon mula berkumpul seawal 6.30 pagi dengan polis mengawal lalu lintas dan keadaan di sekitar pusat penamaan.

Di Taiping, polis menutup lima jalan menuju ke pusat bandar Taiping iaitu Jalan Sultan Mansur, Jalan Kota, Jalan Taming Sari, Jalan Temenggong dan Jalan Berek sejak pukul 6 pagi.

Penduduk Taiping dan pelawat luar yang tidak mempunyai urusan penting dinasihati tidak memasuki kawasan pusat bandar Taiping bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Sementara itu di Lubok Antu, Sarawak, jalan sepanjang 38 kilometer menuju Lubok Antu dari persimpangan jalan raya utama Sri Aman-Miri sesak sejak awal pagi apabila banyak kenderaan yang membawa penyokong parti, pekerja pilihan raya dan orang kenamaan bertumpu ke kawasan itu.

BERNAMA

Comments :

0 comments to “PENAMAAN CALON 3 PRK SERENTAK”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com