Pray For MH370

Pray For MH370

PRU13 tahun ini???

Memang beberapa hari yang lepas, taufan Sandy menggans di bumi Amerika Syarikat. Tengah kehangatan kempen calon Presiden Obama dan Mitt Romney taufan teruk menyebabkan kempen penentu samada calon kulit hitam boleh dipilih untuk penggal kedua atau tidak terpaksa ditinggal sebentar oleh Obama. Yang didahulu perlu didahulukan.....mangsa taufan mesti diberi perhatian.

Entah kenapa hujan sepanjang hari. Sudah berhari-hari...Adakah bersedih kerana kerancakan berkempen untuk PRU 13 seluruh negara sudah tidak tahu adab sopan??Adakah kerana banyak dosa dan maksiat dilakukan?? Ada yang bingung tak keruan. Ada yang meroyan.Ada yang meracau. Bertempik tanpa fakta. Berdrama dengan skrip ulang tayang sekian lama. Ada yang merepek bab ekonomi. Ada yang mengigau bab pendidikan. Paling malang....paling serius....paling mengundang petaka ada yang sawan menuturkan bab agama...Sedih...sedih!
Jahilnya bangsa.....tidak bertamaddunnya cara...!!
Mengapa.....oh mengapa?!

Bila kedua-dua calon USA berdebat dengan hujjah.Bergelut dengan sopan.Berkonfrontasi dengan batasan......di negara ini......bak planet asing!! Jelas kurang mampu berkomunikasi dengan fakta dan logik akal fikiran. Yang terhambur adalah natijah pengaruh amygdala! Perasaan/emosi menjadi pedang terhunus menyembelih lawan. Api hasut, taufan dengki mentsunamikan sifat manusiawi.
Jijik, kotor, bobrok!

Adakah kerajaan yang normal mahu membubar parlimen ketika ratusan manusia bakal bersilat menangani air bah? Dengan cuaca yang tidak menentu ramai yang tidak mahu mengundi.Ramai yang akan terjejas pekerjaan dan harta bendanya berisiko untuk rosak.

Adakah kerajaan UMNO-BN akan bertindak luar jangkaan?mahu bubar juga Parlimen?demi survival dan pelan strategik semata-mata untuk menang?

Awas.....rakan dalam PAS dan pakatan perlu siap siaga.......untuk menempuh sebarang kemungkinan........insyaallah.....orang PAS lazimnya lebih stamina dalam keadaan tertekan.Wallahu alam

Comments :

0 comments to “PRU13 tahun ini???”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com