Pray For MH370

Pray For MH370

BENARKAH KARPAL SINGH, LIM KIT SIANG ATAU GUAN ENG BAKAL PM


Menjelang Pilihanraya Umum  ke 13 ini, ditunggu seperti buah tak gugur, ditunggu saban hari pengumuman tarikh Parlimen akan dibubarkan sejak dua tahun kebelakangan ini, namun Rakyat Malaysia terutama pengundi muda dan mereka yang bakal keluar mengundi buat pertama kali telah membuat keputusan mereka.

Pengundi muda dan pengundi "first timer" masak dengan sepak terajang, fitnah memfitnah dan taktik memukul dari belakang atau di bawah tali pinggang. Sebagai contoh, isu DAP akan menerajui negara ini jika ia menang PRU13 dan seorang kaun Cina akan menjadi Perdana Menteri. BN dan konco- konconya menjaja dalam ceramah mereka bahawa Pakatan Rakyat terutama PAS akan jadi kuda tunggangan DAP.


Konco-konco dan budak suruhan BN seperti JATI, GAPS, Perkasa, Wira Malaya dan lain-lain dalam alam maya dan dunia nyata menonjolkan bahawa kaum Cina DAP  akan mengambil alih Malaysia dan menukar negara ini menjadi sebuah Republik seperti Singapura yang diterajui PAP.

Mari kita lihat kedudukan kerusi Parlimen Malaysia masakini. Dari 222 keseluruhan kerusi Parlimen, DAP menang 22 kerusi dari 47 kerusi yang DAP bertanding melawan sama ada calon MCA, gerakan atau PPP, SUPP ,LDP dan lain-lain.

Untuk PRU13, untuk memudahkan perbincangan DAP akan meletakkan calonnya di 50 kawasan Parlimen dan andaikata DAP menang kesemuanya, maka DAP hanya memperolehi 50 dari 222 kerusi Parlimen. Untuk menang dengan majoriti mudah di Parlimen sebuah parti politik atau gabungan parti-parti politik seperti BN atau Pakatan rakyat haruslah berjaya merangkul 112 kerusi.

Maka jika DAP sahaja mendapat 50 kerusi, ia masih jauh lagi untuk melantik Perdana Menteri dari ahli DAP. DAP hanya bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu atau di kawasan yang parti komponent BN bertanding merupakan parti berasaskan kaum Cina seperti Gerakan atau MCA. Dalam sistem pilihanraya, hanya seorang calon saja yang boleh menang. Dengan kata lain, jika DAP menang bertanding melawan MCA, bermakna MCA tidak dapat apa-apa, iaitu pemenang sapu semua.

Untuk penjelasan lanjut sila tonton video penerangan YB Ng Swee Lim, ADUN Sekinchan yang fasih pelbagai bahasa.








 

Comments :

0 comments to “BENARKAH KARPAL SINGH, LIM KIT SIANG ATAU GUAN ENG BAKAL PM”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com