Pray For MH370

Pray For MH370

MAS BERJAYA KUMPUL KERUGIAN

MAS setakat ini berjaya kumpulkan keuntungan jika ada, hanya melalui penjualan aset, pelupusan kapal terbang lama dan penstrukturan hutang.



MAS Berjaya Kumpul AS$126 Juta Menerusi Perjanjian Pajakan Pesawat


KUALA LUMPUR, 29 Nov (Bernama) -- Kejayaan Malaysia Airlines memperoleh pembiayaan bernilai AS$126 juta menerusi Pajakan Operasi Jepun (JOL) bagi tujuh pesawat ATR72-500s dipilih sebagai "Perjanjian Pajakan Pesawat Terbaik Tahunan - Asia" oleh Jane Transport Finance.

Menerusi kerjasama dengan BNP Paribas Corporate dan Investment Banking ("BNP Paribas"), transaksi JOL dimuktamadkan pada masa pasaran kewangan dunia mengalami krisis.

Kejayaan memperoleh pembiayaan itu sangat penting berdasarkan kedudukan pasaran ekuiti Jepun yang suram.

"Kejayaan kami dalam memperoleh tujuh Pajakan Operasi Jepun sejak September 2008 berlaku dalam keadaan ekonomi yang sukar pada masa ini selain pasaran ekuiti Jepun yang suram serta reputasi baik dalam pasaran Jepun.

"Ini menunjukkan keyakinan pihak pembiaya terhadap kedudukan kewangan kita yang kukuh selain prospek pertumbuhannya," kata Ketua Pegawai Kewangan Malaysia Airlines, Mohd Azha Abdul Jalil dalam satu kenyataan pada hari Ahad.

Beliau berkata: "Ia merupakan permulaan yang baik dalam proses pembiayaan kami memandangkan kami memerlukan lebih banyak pembiayaan untuk program penggantian barisan pesawat."

Selain ATR, Malaysia Airlines turut menempah 35 B737-800 dengan penyerahannya dijadualkan bermula pada 2010.

-Bernama

Comments :

0 comments to “MAS BERJAYA KUMPUL KERUGIAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com