Pray For MH370

Pray For MH370

YAYASAN SELANGOR DEFISIT RM7.4 JUTA

MB: Kontrak timbalan pengurus besar Yayasan S'gor ditamatkan

 Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perbelanjaan tanpa perancangan menyebabkan kedudukan kewangan Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM7.41 juta sehingga November 2010.

"Akhirnya pada 17 Februari 2011, Mesyuarat Khas Lembaga Pengarah Yayasan Selangor sebulat suara memutuskan untuk menamatkan kontrak timbalan pengurus besar (pengurusan) dengan alasan gagal menunaikan tanggungjawab dan urus tadbir kewangan yang baik serta tidak prihatin dengan prosedur yayasan," katanya.
Kerajaan Selangor, tambahnya, sentiasa berpegang pada prinsip ketelusan dan kebertanggungjawaban.

"Adalah menjadi harapan kerajaan negeri semua institusi termasuk syarikat berkaitan kerajaan negeri bukan sahaja mengamalkan perbelanjaan berjimat cermat dan berhemah, malah menyediakan audit tahunan yang tertib, lengkap dan teratur untuk semakan umum.

"Kerajaan Selangor akan sentiasa bersikap telus dan tidak akan menyembunyikan sebarang salahlaku yang dilakukan oleh mana-mana pegawai, kakitangan awam dan anak-anak syarikat di bawah kerajaan negeri.

"Kita juga tidak akan teragak-agak mengambil tindakan yang difikirkan perlu demi menjaga amanah yang diberikan rakyat Selangor," katanya.

Laporan selanjutnya di SINI

Comments :

0 comments to “YAYASAN SELANGOR DEFISIT RM7.4 JUTA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com