Pray For MH370

Pray For MH370

BLACK MARIA angkut Presiden PAS, 1 lagi BLACK MARIA angkut EXCO Selangor

9.7.11
KL SENTRAL

Gas pemedih mata disembur dalam terowong di mana Presiden PAS, DS Anwar Ibrahim,sasterawan A.Samad Said, Presiden PKR, YB Nurul Izzah, dll mahu KELUAR DARIPADA KL SENTRAL tetapi dihalang oleh polis. Ada trak polis daripada belakang mahu lalu ke depan.Orang awam memberi laluan.Tak sampai 5minit kemudian mereka menyembur gas pemedih mata tanpa amaran.
YB Dr Halimah dalam BLACK MARIA
Bagi yang dah biasa kena sembur mereka mengatakan, semburan ini lebih 'kaw'.

Alhamdulillah dah siap air dan garam.
Dalam kekecohan pemprotes lari daripada asap yang berkepul-kepul yang menyesakkan dada dan memeritkan kulit dan mata, Presiden PAS ditangkap dan beberapa pimpinan lain juga diheret sama.

Saya ternampak baju 'BERSIH' YB Dr Dzulkefly berlumuran darah pada kedua-dua bahu. Saya menyampuk, 'You are bleeding'.Dia balas,'Am I?' Rupa-rupanya, itupercikan  darah YB Khalid Samad. YB Nurul Izzah menyatakan ayahnya cedera.YB Rodziah sudah balik hotel.YB Hanizah juga tidak kelihatan.

Dr Dzul kata mereka akan balik ke hotel. Saya dan PA serta rakan yang sama ikut beli tiket LRT nak balik Klang.Tiba-tiba kedengaran riuh rendah.Beberapa minit kemudian segerombolan polis beruniform mara ke arah kami dan memberi amaran dengan suara yang kurang jelas.Kami yang sudah bersedia untuk pulang ke tepi.Tiba-tiba, 2 orang wanita berbaju merah seperti 'SQUAD SAYANG UMNO' atau 'PATRIOT' menarik PA saya.Saya pegang lengan PA saya dan kata: 'kenapa nak tarik dia, kami dah beli tiket nak balik'.Lantas wanita yang seorang lagi menarik saya.'Ikut sekali,' pekiknya.Melihat saya ditarik, beberapa gadis muda disitu tarik pula saya.Akhirnya mereka juga dibawa bersama naik BLACK MARIA termasuk seorang pelajar Sudan yang jelas trauma!Saya bertanya mereka apa rasional mereka menangkap kami walhal kami sudah sedia mahu balik dan tidak menganggu dan tangan sudah ada tiket.Mereka kata, ikut dulu, 'bicara kemudian'.

Beberapa orang Ustazah yang berada di kawasan sekitar turut dicekup.Saya agak terperanjat melihat mereka yang datang dengan suami semua di bawa masuk dalam trak polis.Mereka mengatakan, semasa wanita baju merah ini mahu menangkap mereka , ada 'taiko' mereka menjerit, 'tu yang pakai tudung tu, yang pakai tudung tu'.Mereka mengadu juga ada orang yg tak pakai tudung berhampiran dengan mereka tapi tidak dipedulikan pun oleh 'wanita merah itu'.

Saya cuba menuntut hak atas alasan apa mereka menahan kami.Semua sia-sia kerana mereka seperti sudah kurang waras dan hanya bertindak seumpama robot andriod.
   

Saya difahamkan Tok Guru Presiden PAS dibawa juga ke balai polis Jinjang.Kami sampai ke Jinjang lebih kurang pukul 3ptg dan kami berkampung dalam trak itu selama 2jam di balai polis Jinjang.Kemudian atas desakan kumpulan kami ke atas mana-mana polis yang lalu di depan kami untuk solat asar, akhirnya kami dikatakan akan dibawa ke PULAPOL Jalan Semarak.

Saya sudah mendesak untuk mereka membenarkan kami solat di tepi jalan kerana saya beritahu mereka saya ada sejadah.Mereka boleh kawal kami bergilir solat.Lagipun bumi Allah ni BERSIH!! Pegawai yang tadi terjerit dan mengherdik kami termasuk wanita yang pakai kain dan seluar panjang BLACK MARIA itu berkata lembut,'di sana lebih selesa , ada surau'.Kami akur.Saya yakin Allah akan mencukupi keperluan kami dan selepas tazkirah ringkas yang saya beri, alhamdulillah semua 22 orang kami tenang dan tabah dan tidak takut kepada polis-polis ini atau natijah selanjutnya.

Allah Maha Kuasa, kami dilepaskan tanpa syarat selepas keterangan diambil.Tarbiyyah daripada Allah untuk saya dan semua dalam kumpulan saya.Mudah-mudahan diberkati usaha kecil kami untuk impak besar kepada masa depan negara termasuk masa depan anak-anak polis yang menahan kami itu, juga untuk masa depan orang UMNO/BN yang masih tidak sedar mereka diperbudakkan oleh pemimpin mereka yang meniup angin kencang perkauman TAHAP MAKSIMA supaya ahli-ahli UMNO mahu menjadi kuli mereka mempertahankan kedudukan mereka dengan ketakutan melampau kononnya MELAYU-ISLAM sedang teancam!!

    Hanya ini senjata ampuh mereka untuk memperbudakan ahli dan ketua berpangkat kecil mereka yang mudah termakan dengan perang psikologi yang disusun atur oleh pakar upahan mereka.Kebejatan sosial yang berlaku sekarang walaupun telah diberi peluang oleh rakyat memipin Melayu Islam menunjukkan UMNO BN tidak ada keinginan yang tulus untuk membela MELAYU-ISLAM.Mereka hanya melaungkan ISU MELAYU ISLAM ketika nyawa UMNO BN di kerongkong.

Selepas itu tersadai dan hanyutlah agenda MELAYU ISLAM.Paling miskin, paling susah,paling malang selepas UMNO BN memerintah sekian lama adalah golongan MELAYU ISLAM.Sedang pelita dah bertukar ke lampu letrik.Sedangkan mesin taip sudah bertukar ke komputer.....kenapa tidak tukarkan sahaja parti politik UMNO-BN kepada PAS-PAKATAN RAKYAT!!Ini adalah formula terbaik untuk menyelamat bangsa Melayu Islam dunia akhirat insyaallah!!Takbir!

Comments :

1
Che Mid said...
on 

Subhanallah! Teruskan perjuangan!

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com