Pray For MH370

Pray For MH370

Projek Jambatan Kpg Delek Ke Pelabuhan Klang



Kampung Delek bakal membangun terus dengan wujudnya jalan alternatif baru yang  boleh digunakan oleh pekerja dan pengguna yang menghala ke Pelabuhan Klang dan juga ke Lebuhraya Shapadu tanpa mengalami kesesakan lalu lintas kritikal khususnya waktu kemuncak iaitu pagi dan petang. Selama ini penduduk mengambil jalan pintas dengan menggunakan jambatan kecil JPS yang sebenarnya merupakan kunci air dan hanya boleh dilalui satu kenderaan sahaja.Bayangkan betapa payahnya ribuan orang yang perlu menyeberang sungai ini setiap hari bertahun-tahun lamanya.

Satu perkara yang amat penting yang menyebabkan saya selaku ADUN SELAT KLANG mendesak JKR Selangor memberi perhatian khusus kepada laluan ini ialah keperluan untuk membawa jenazah daripada Kampung Delek, Kpg Sg Udang dan sekitar KAWASAN DUN SELAT KLANG yang perlu melalui jalan jauh keluar daripada Selat Klang dan perlu pusing lalu ke Pelabuhan Klang untuk ke tapak perkuburan yang hanya di seberang sungai.

Majlis pecah tanah tadi telah dihadiri oleh Pengarah(Jalan) JKR Selangor, JKR Klang, Pegawai JPS Klang, KADO Tanah Klang, Penghulu Klang, Ketua Kpg Delek, Nazir Masjid, Ahli Majlis MPK, Pengerusi surau-surau berhampiran, penduduk tempatan.

Comments :

1
Unknown said...
on 

kenapa orang pejabat tanah tak hantar wakil. Bukankah mereka juga salah satu stakeholder dalam projek ini. kelibat mpk pon tidak kelihatan. Projek ni dah lulus ke belum sebenarnya. Kalau dah lulus, setakat mana kelulusannya?

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com