Pray For MH370

Pray For MH370

PENGERUSI LPPKN KATA JERIT LANGGAR AKTA KANAK-KANAK 2001

Menjerit mengatakan Akta kanak-kanak telah dicabul oleh Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT) dari pihak-pihak tertentu seperti LPPKN dan sebagainya mengesahkan andaian selama ini bahawa banyak pihak berdiam diri terhadap kesalahan dan penindasan yang dibuat oleh UMNO/BN, tetapi sangat lantang bersuara tatkala pakatan rakyat atau puak-puak lain yang tak sebulu dengan mereka membuat kesilapan. Apabila musim pilihnaraya tiba sama ada pilihanraya umum atau kecil, siapakah yang digunakan oleh BN/UMNO untuk memasang poster? Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun.

Perbuatan Jerit cabul hak asasi kanak-kanak


UTUSANONLINE

KUALA LUMPUR 21 Dis. – Tindakan pertubuhan tidak berdaftar, Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) menggunakan kanak-kanak dalam programnya di Bangunan Parlimen minggu lalu, mencabuli hak asasi golongan tersebut.

Pengerusi Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), Tan Sri Zaleha Ismail berkata, ia bukan sahaja melanggar Akta Kanak-Kanak 2001 malah menyalahi Konvensyen Hak Kanak-Kanak yang diamalkan di seluruh dunia.

Bekas Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat yang bertanggungjawab mencetuskan idea penggubalan Akta Kanak-Kanak 2001 berkata, hak yang digariskan di bawah undang-undang dan konvensyen itu tidak hanya tertakluk kepada kanak-kanak sekolah rendah tetapi meliputi bawah 18 tahun.

“Kanak-kanak ada hak asasinya sendiri. Sesiapa sahaja termasuk ibu bapa atau mana-mana pertubuhan yang menggunakan kanak-kanak dengan membawa mereka ke majlis seperti yang dilakukan oleh Jerit adalah satu perbuatan mengeksploitasi kanak-kanak,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Comments :

0 comments to “PENGERUSI LPPKN KATA JERIT LANGGAR AKTA KANAK-KANAK 2001”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com