Pray For MH370

Pray For MH370

MAKLUMAT TERKINI TENTANG YBK (yayasan bapa kamu)

Pemodalan Yayasan Basmi kemiskinan (PYBK) telah melantik dua pemaju untuk memajukan tanah seluas 2,165 ekar yang diluluskan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu Shah Alam Properties Berhad dan Syarikat Tenaga Ehsan Sdn Bhd.

Carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) YBK menunjukkan YBK hanya memiliki 12,500 unit saham dalam PYBK.

Pemegang saham lain, Prihatin Ehsan Holding Sdn Bhd memilik 6,200 unit saham manakala Fajar Synergy Sdn Bhd memiliki 6,250 unit saham.

Fajar Synergy Sdn Bhd yang dianggotai Mohd Hilmi Yusop sebagai pengarah manakala Khairul Anuar Selamat@Keliwon sebagai Pengarah syarikat dan Setiausaha syarikat.

Prihatin Ehsan Holding Sdn Bhd pula, Datuk Zainal Abidin Sakom dan Zulhairy Jalaludin sebagai Pengarah syarikat sementara setiausaha syarikat, Rahimi Mohd Noor.

Data juga menunjukkan Pengarah PYBK adalah Kamarudin Ahmad, Datuk Zainal Abidin Sakom dan Mohd Tamin Mohd Yusof.


Maklumat terbaharu mengenai YBK



SHAH ALAM, 24 Feb - Mesyuarat Majlis kerajaan Negeri Selangor hari ini meluluskan supaya kerajaan negeri mengggunakan kuasa Menteri Besar mengikut Seksyen 2C Akta Rahsia Rasmi (OSA) untuk menkelaskan semula maklumat mengenai Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kepada umum.

Mesyuarat hari ini diberitahu pada 8 Mac 1995, kerajaan negeri terdahulu telah meluluskan tanah seluas 2,165 ekar kepada Pemodalan Yayasan Basmi kemiskinan (PYBK) dan melantik dua pemaju untuk memajukan tanah berkenaan iaitu Shah Alam Properties Berhad dan Syarikat Tenaga Ehsan Sdn Bhd.

Data terkini yang diperoleh dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendedahkan, PYBK bukan dimiliki sepenuhnya oleh YBK. YBK hanya memiliki 12,500 unit saham dalam PYBK.

Pemegang saham lain, Prihatin Ehsan Holding Sdn Bhd memilik 6,200 unit saham manakala Fajar Synergy Sdn Bhd memiliki 6,250 unit saham.

Fajar Synergy Sdn Bhd yang dianggotai Mohd Hilmi Yusop sebagai pengarah manakala Khairul Anuar Selamat@Keliwon sebagai Pengarah syarikat dan Setiausaha syarikat.

Prihatin Ehsan Holding Sdn Bhd pula, Datuk ZainalAbidin Sakom dan Zulhairy Jalaludin sebagai Pengarah syarikat sementara setiausaha syarikat, Rahimi Mohd Noor.

Data juga menunjukkan Pengarah PYBK adalah Kamarudin Ahmad, Datuk Zainal Abidin Sakom dan Mohd Tamin Mohd yusof.

PYBK telah membuat gadaian tanah kepada bank yang bernilai lebih RM100 juta.

Mesyuarat Exco berpendapat, penemuan mengenai milikan saham dan pelantikan pengurus projek pembangunan tanah perlu diperjelaskan kepada kerajaan neeri untuk mengenatahui jika YBK diurus dengan baik oleh PYBK.

Mesyuarat Exco jga dimaklumkan, pengerusi YBK, Datuk Zainal Abodin Sakiom didapati memiliki majoroti saham dalam salah satu syarikat yang dilantik sebegai enaku tanah iaitu Syarikat Tenaga Ehsan.

Maklumat ini antara maklumat penting yang akan didedahkan secara berperingkat menerusi kertas putih yang dijanjikkan kerajaan negeri.

Semua maklumat mengenai pengurusan YBK ini amat penting kerana melibatkan harta kerajaan negeri yang diserahkan YBK untuk program basmi kemiskinan.

Kerajaan negeri menegaskan pengurusan harta milik YBK perlu dibuat secara telus dan bertanggungjawab.


Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim/selangorkini

Comments :

1
Anonymous said...
on 

ha..ha..ha.., inilah 'kerja-kerja sulit dibawah OSA' oleh para pemimpin Melayu UMNO yg kununnya ingin mempertahankan hak bumiputera dan melayu! Sebenarnya mempertahankan kepentingan peribadi dan kroni. FULL STOP! Lihatlah wahai pemuda melayu pewaris bangsa..Kamu telah ditipu oleh pemimpin hipokrit kamu...he..he..he..Kamu penyokong dan pengikut apa dapat? Hampeh!

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com