Pray For MH370

Pray For MH370

SOFT LAUNCH 'KAFA MENENGAH' MASJID NURUL AMIN

12/2/11
MASJID NURUL AMIN,KPG DELEK,
KLANG, SELANGOR
Kerajaan Negeri Selangor kreatif mengatasi masalah kekurangan Sekolah Menengah Agama yang menjadi tumpuan ibubapa dan pelajar akhir-akhir ini.
Kerajaan Selangor telah melontarkan idea baru bagi mengatasi masalah tidak cukup sekolah yang berorientasikan agama di peringkat menengah dengan mendorong masjid-masjid yang proaktif di Selangor untuk tampil ke depan menjadi kaedah penyelesaian alternatif sesuai dengan fungsinya sebagai pusat pembangunan ummat.
Masjid Nurul Amin, Kpg Delek bersetuju untuk menjadi projek perintis Jawatankuasa Tetap Pendidikan Kerajaan Selangor di mana kelas fardhu ain peringkat menengah yang di beri nama KELAS AGAMA MENENGAH ARAB(KAMA) yang dijangka buka mulai 16/2/11 di bilik masjid.
Pelancaran telah dirasmikan oleh YB DR HJH HALIMAH ALI selaku EXCO PENDIDIKAN yang juga merupakan pengasas idea tersebut.MAJLIS PERMUAFAKATAN INSTITUSI PENDIDIKAN ISLAM(MAPPIS) diamanahkan sebagai pemantau projek dan MASJID NURUL AMIN sebagai pelaksana. HJ DAUD DOLLAH di lantik sebagai penyelaras projek.
   Turut serta memberi ucapan ialah Prof Madya Zainal Abidin Kidam selaku Pengerusi MAPPIS, dan juga US BUSTAMAM daripada JAIS, US SALLEHAN(JAIS) dan PEJABAT AGAMA KLANG.Guru-guru akan dibiayai oleh JAIS.
    Kelas akan bermula dengan solat dhuha terlebih dahulu.Kaedah pembelajaran ialah lebih praktikal/amali dan bukan hanya teori semata-mata. Sekurang-kurang 50% amali agar pelajar dapat memahami mendalam serta menghayati segala konsep yang dipelajari.
Pendaftaran adalah terhad dan akan dikendalikan oleh pihak MASJID.

Comments :

0 comments to “SOFT LAUNCH 'KAFA MENENGAH' MASJID NURUL AMIN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com