Pray For MH370

Pray For MH370

EXCO Pendidikan di KARNIVAL TERIMA KASIH RAKYAT

 25.3.12
STADIUM KUALA SELANGOR

Genap 4 tahun sudah Pakatan Rakyat memerintah negeri Selangor. EXCO-EXCO Kerajaan Selangor  mengangkat sumpah depan DYMM SULTAN SELANGOR pada 24.3.2008.
EXCO-EXCO yangdiketuai DATO'MENTERI BESAR membanting tulang siang dan malam mengkaji dan meneliti masalah dan isu di negeri Selangor yang mereka warisi daripada kerajaan UMNO-BN sejak merdeka.
EXCO-EXCO PAKATAN RAKYAT SELANGOR terpinga-pinga kehairanan dengan penemuan-penemuan peninggalan kerajaan terdahulu.
 Sistemnya ialah mudah, tersangat mudah....outsource atau privatise termasuklah bab polisi dan dasar semuanya diserahkan bulat-bulat kepada pihak swasta... Setelah dibincangkan dan disediakan laporan oleh pihak yang diupah, maka kemudian dibentanglah kepada pihak kerajaan untuk di endors atau 'dicop terima dan diperakui'. Kerajaan hanya menjalankannya.Patutlah pegawai kerajaan sentiasa menafikan mereka adalah pemimpin. Mereka percaya dan bertindak sebagai 'Saya yang menurut perintah'. Mereka tidak boleh mempersoalkan kewajaran polisi atau prosedur itu betul atau salah kerana telah di'persetujui oleh' Majlis mesyuarat kerajaan Selangor.
 Mereka akan dianggap ingkar dan bermasalah sekiranya mereka berani mempersoalkan perkara yang tidak adil atau pelik bahkan boleh merugikan rakyat.
 Lain halnya dengan cara kerajaan PAKATAN RAKYAT, mereka di latih untuk membangun dan membina jati diri.Mereka dididik untuk menyatakan yang benar dan memberi penilaian sebenar bukan untuk menggembirakan bos sahaja.
     Ketua-ketua jabatan rimas dan tercabar pada mulanya dengan keadaan yang jauh berbeza seperti bumi dan langit ini. Kalau dulu mereka harus berlumba bagaimana teknik dan taktik terbaik memikat hati EXCO dan MB untuk dinaikkan pangkat dan mendapat habuan duniawi, sekarang mereka di wajibkan   bertindak sebagai ketua yang mampu membentuk anak buah dalam jabatan mereka agar membentuk wawasan jabatan dan agensinya serta mempastikan produktiviti mereka meningkat.
Rasuah adalah dianggap musuh dalam kerajaan. Justeru, mesej jelas daripada peneraju kerajaan pakatan rakyat Selangor ialah jangan sekali-kali mendekati rasuah. Apatah lagi nak terjebak dalam rasuah. Dengan membetulkan keadaan 'kepala ikan' ini, maka pegawai kerajaan serta seluruh kakitangan memahami prinsip kerja kerajaan pakatan rakyat. Prinsipnya ialah jujur, amanah, dan bertanggunjawab. Alhamdulillah dengan program pembangunan insan SPIES, serta tatakelola yang bersih dan amanah, jentera kerajaan semakin pulih.
    Walaupun agak lembab dan lemah tetapi proses 'overhaul' yang dilakukan kepada cara kerja dan sikap memerlukan masa untuk mempastikan karat-karat  rejim lama dihakis dan dibersihkan dengan berkesan. Minyak pelincir perlu dituangkan, Anti karat perlu dibekalkan. Mat hati perlu dicelikkan. Sanubari perlu dibajai dengan tauhid dan ehsan.
 Alhamdulillah setelah 4 tahun, nakhoda jabatan dan agensi kerajaan mula celik haluan. Kompas tujuan sudah adalah digenggaman. Bekalan minyak, makanan dan minuman mencukupi untuk melayarkan samudera jabatan dan agensi. Kelasi disiaga untuk mengendali kapal. 'Oficce boy' juga tidak perlu duit kopi kerana untung sebentar rugi parah hingga akhirat.
Dr Halimah dengan maskot TAWAS
    Zahir sudah keberkahan. Wang simpanan melimpah walaupun sudah banyak yang diagihkan kepada rakyat semua keturunan. Daripada buaian hingga ke liang dapat sumbangan kerajaan pakatan. Menguntum senyum riang di pekan dan di bagan. Syukur rakyat di kota dan di desa. Menghayati satu keberkatan bila negeri ditadbir dengan pimpinan yang takutkan Tuhan. Kebajikan maksima terus menerus diusahakan. Agar rakyat sejahtera menyembah Tuhan.

Syak, was-was kejujuran pimpinan,
Cuak, bolehkah diharap EXCO yang tidak berpengalaman?
Seriau ditipu yang mantan berzaman
Akan terbitkah sinar harapan
 Kerajaan Pakatan Rakyat nekad
buktikan niat jujur akan dibantu Tuhan
Formula sukses dibentang sepakat
Tulang empat kerat sendi korban
Agar mampu melahir khaira ummat
Di Selangor Darul Ehsan, kabulkan Ya Tuhan

Terima kasih semua!!

Comments :

0 comments to “EXCO Pendidikan di KARNIVAL TERIMA KASIH RAKYAT”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com