Pray For MH370

Pray For MH370

PTPTN: KUIS juga jadi mangsa politik HINGUSAN UMNO-BN!!

da kemungkinan pembekuan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) terhadap pelajar Universiti Selangor (UNISEL) diperluaskan ke atas sebuah lagi pusat pengajian tinggi di bawah kerajaan negeri Selangor.

ptptn one stop centre kl sentral 260307 boothsDalam satu kenyataan PTPTN semalam mempertahankan
keputusannya menghentikan pinjaman kepada UNISEL, badan itu juga menyebut Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).

Katanya, mereka berpendapat bahawa universiti yang ditadbir oleh Selangor, seperti UNISELl dan KUIS perlu bersedia dan komited untuk melaksanakan pendidikan percuma, dan menolak pinjaman PTPTN.

Menurutnya, memandangkan kerajaan negeri Selangor komited untuk melaksanakan pendidikan percuma, maka pelajarnya tidak memerlukan pinjaman itu lagi.NONEAhli Parlimen Umno Kuala Krau Datuk Ismail Mohamed Said adalah
pengerusi PTPTN.

Dalam kenyataannya yang dilaporkan oleh akhbar Nanyang Siang Pau, PTPTN berkata pembekuan itu dilaksanakan kerana pemimpin Pakatan Rakyat dan kerajaan Selangor telah memperjuangkan idea pendidikan percuma dan menyokong gesaan supaya PTPTN dimansuhkan.

Comments :

1
Kolek Kecil said...
on 

Mungkin benar pelajar jadi mangsa situasi politik BN/Umno. Siapa tahu apa strategi politik untuk menagih undi? PR pun ada kemungkinan buat perkara sama. Pandangan saya tindakan membekukan PTPTN tidak wajar.

Juga tidak wajar pelajar digunakan untuk membuat demonstrasi di jalanan dan di universiti, pecahkan itu dan ini.

Akhirnya, kebanyakan orang di dalam parti politik itu, yang hanya berbunyi tidak bekerja, semua sama. Memperguna yang lain untuk kepentingan sendiri.

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com