Pray For MH370

Pray For MH370

WARGA EMAS ditatang seperti minyak yang penuh di Selat Klang

 3.6.12
AHAD
SURAU SAYYIDAH ZAINAB
KPG DELEK
SELAT KLANG

ADUN Selat Klang merangkap EXCO Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor dijemput oleh BADAN KEBAJIKAN PESARA(BAKARA) untuk minum pagi bersama YB di perkarangan Surau Sayyidah Zainab.
Pesara dan pasangan memenuhi ruang perkarangan surau Sayyidah Zainab untuk majlis suai kenal dan ramah mesra serta program membership drive BAKARA yang baru itu.
Badan Kebajikan yang dipengerusikan oleh En Osman Salleh bernaung di bawah Surau Sayyidah Zainab dan merupakan badan yang sangat aktif memberi perhatian tentang kebajikan ahli dan keluarga ahli.

Usaha ini harus digalakkan di mana selain menjadi sistem sokongan yang bagus kepada para pesara dan keluarga ia juga memperluaskan jaringan di antara pesara dan keluarga yang dalam konteks negeri Selangor yang sudah menjadi bandar dan keluarga terpisah-pisah.

 Corak keluarga yang individualistik dan warga tua yang semakin ditinggal anak cucu mengundang seribu satu masalah kepada pesara.
Rindu, sunyi dan banyak masa lapang mengundang banyak fikiran negatif yang boleh mendatangkan dan menambah penyakit.Kematian isteri atau suami menyebabkan hidup semakin sunyi dan pilu.

Dengan wujudnya BAKARA, mereka ada sebab untuk berjumpa, berbincang dan merancang aktiviti dan program untuk kebaikan bersama.
Orang muda sepatutnya mengambil peluang menimba pengalaman orang yang sudah banyak makan garam untuk menjadi teladan bagi yang baik dan juga sempadan bagi kesilapan mereka.

Comments :

0 comments to “WARGA EMAS ditatang seperti minyak yang penuh di Selat Klang”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com