Pray For MH370

Pray For MH370

ULANGTAHUN PR SELANGOR TERCEMAR

Tiga petugas Pakatan cedera: seorang cedera di tangan manakala dua lagi lebam pada muka dan kepala dibelasah anggota FRU. Begitulah salah satu acara di Perhimpunan Ulang tahun kedua Pakatan Rakyat Selangor

Polis serbu majlis sambutan 2 tahun Pakatan, 3 cedera


KUALA LUMPUR, 7 Mac: Polis menyerbu ceramah sempena dua tahun Pakatan Rakyat walaupun diadakan di tanah dan bangunan milik kerajaan negeri Selangor iaitu padang Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru.

Akibat sebuan itu, tiga petugas Pakatan cedera, seorang cedera di tangan manakala dua lagi lebam pada muka dan kepala. Mereka kemudiannya membuat laporan polis.

Kira-kira 50 FRU bertindak menyerbu perhimpunan itu selepas lima minit sahaja Naib Presiden PKR, Azmin Ali memulakan ucapannya selepas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berucap.

"Bangunan ini, tanah ini bukan milik Umno, bukan milik Rosmah (isteri Perdana Menteri), tetapi milik kerajaan negeri Selangor atas nama menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim..."

Sebaik sahaja selepas berkata demikian, kira-kira 50 FRU yang sudah bersedia sebaik sahaja Khalid berucap sebelum itu, menyerbu pentas dan menghentikan Azmin daripada berucap.

Menurut maklumat, ada beberapa petugas dan orang ramai yang dipukul oleh FRU kerana cuba menghalang serbuan itu.

Ketika itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan interinya Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah belum sampai. Di atas pentas adalah Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Dr Lo' Lo' Ghazali, anggota Parlimen kawasan Titiwangsa di samping Tan Sri Khalid.

Akibat serbuan itu keadaan menjadi kecoh dan pihak polis memaksa orang ramai masuk ke bangunan yang sempit itu. Mereka sama sekali tidak dibenarkan duduk di luar dewan. Jika tidak, ceramah itu tidak akan dibenarkan.

Ekoran itu, semua para hadhirin menadah tangan mengaminkan doa yang dibacakan.

Selepas perbincangan dibuat, polis membenarkan program itu diteruskan dengan syarat ia diadakan di dalam dewan.

Anwar dan isterinya tiba kira-kira jam 10.25 malam dengan disambut teriakan reformasi dan takbir daripada orang ramai.

Dalam ucapannya selepas itu, Mahfuz mengucapkan terima kasih kepada polis kerana dengan tindakan itu orang ramai semakin benci kepada Umno.

Azmin memberitahu, tindakan polis menyerbu majlis pada malam ini setelah mendapat tahu satu VCD akan dilancarkan oleh Anwar berkaitan dengan fatwa Dr Yusof Qardawi berkaitan dengan Liwat II.

Menurutnya, Qardawi memberi fatwa bahawa perancang, penyokong dan mereka yang mempercayai fitnah ini sebagai fasik dan munafik.

Nazri Abdullah /harakahdaily

Comments :

1
Dewan Muslimat PAS Kawasan Shah Alam said...
on 

http://dmpsa.blogspot.com/

jemput lawat YB...=)

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com