Pray For MH370

Pray For MH370

PENYELUDUPAN, WARGA ASING SERTA ORANG KAYA PUNCA HARGA BAHAN API NAIK (BN) KATA PM

Harga minyak mentah semasa di pasaran dunia hanyalah USD76 setong. Kenaikan harga petrol/diesel serta LPG tempatan bermula naik ke harga semalam berikutan kenaikan harga minyak mentah dunia yang melambung hampir USD150 setong pada tahun 2007-2008. Sebagai pengeluar minyak dunia, Malaysia mengaut keuntungan yang tinggi ketika itu.

Harga Petrol RON 95 dan RON97 naik pada tahun lalu setelah penjenamaan semula RON dengan tambahan kosmetik seperti additif.

Mulai hari ini, harga RON 95, Ron 97, diesel serta LPG naik lagi. Rakyat Malaysia bakal menerima padahnya dalam bentuk kenaikan harga barangan serta perkhidmatan.

5 naik serentak, rakyat tanggung beban


Dr Azman Ibrahim

Harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai tengah malam ini (15 Julai).

Petrol RON 95 dan diesel naik 5 sen. RON97 tidak lagi diberikan subsidi. Ia tertakluk kepada apungan secara terkawal, dengan harga ditentukan oleh mekanisme harga automatik, berikutan penyelarasan harga subsidi yang diumumkan kerajaan hari ini.

Manakala harga gula pula naik 25 sen kepada RM1.90, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram. Cerita selanjutnya di {SINI}

Comments :

1
Anonymous said...
on 

salam ziarah
jemput datang ke blog saya

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com