Pray For MH370

Pray For MH370

PELAJAR DI MESIR AKAN DIPINDAHKAN KE JEDDAH


KENYATAAN MEDIA (2)

FEBRUARI 2, 2011 (RABU)

KENYATAAN MEDIA (SIRI 2) BERHUBUNG ISU PELAJAR SELANGOR DI MESIR

Saya baru selesai berjumpa dengan Wisma Putra untuk selaraskan proses bantuan Kerajaan Negeri Selangor dengan Wisma Putra. Tiga kapal terbang Tentera Udara akan berlepas ke Mesir membawa keperluan harian seperti makanan dan membawa pelajar yang berada di Mesir ke Jeddah untuk ditempatkan sementara di Bangunan Tabung Haji.

Lawatan saya ke bilik operasi bantuan pelajar Mesir di Kompleks MAIS pada 9.20 pagi tadi mendapati lima talian yang disediakan sentiasa dihubungi oleh ibubapa seluruh Negara. Pegawai Lembaga Zakat Selangor, JAIS dengan bantuan pasukan sukarelawan Briged Amal Selangor akan mengendalikan perkhidmatan ini untuk memberi khidmat menyalurkan maklumat pelajar di Mesir kepada keluarga mereka. Sementara itu, solat hajat di Masjid-masjid seluruh Negeri Selangor telah bermula.

Saya mengharapkan tindakan pantas pihak kementerian yang berkenaan supaya dapat memastikan bekalan makanan, air, ubat-ubatan serta keperluan pelajar wanita diberi keutamaan dan disegerakan disamping keselamatan yang sememangnya perlu dipantau.


Y.B. Dr. Hjh Halimah Ali
Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi Dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor

Comments :

0 comments to “PELAJAR DI MESIR AKAN DIPINDAHKAN KE JEDDAH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com