Pray For MH370

Pray For MH370

APA LAGI YANG AKAN DITIRU OLEH BN DARI BUKU JINGGA

iTR1M tiru Program Tuisyen Rakyat Selangor


SHAH ALAM: Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor, Dr Halimah Ali menyelar tindakan Kerajaan Pusat yang cuba meniru Program Tuisyen Rakyat Selangor (PTRS).

Beliau berkata, tindakan kerajaan pusat mengadakan Program Interaktif Tuisyen Rakyat 1Malaysia (iTR1M) yang dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk penduduk Selangor gagal menepati sasaran.

Menurutnya program tersebut seakan meniru inisiatif Pakatan Rakyat Selangor yang memperkenalkan Program Tuisyen Rakyat Selangor (PTRS) telah berjalan semenjak 2009 dan mendapat sambutan yang sangat baik.


Tambahnya, tindakan Umno BN itu jelas menunjukkan program yang dijalankan oleh kerajaan negeri mendapat sambutan positif daripada rakyat Selangor.

“Mengapa PM pilih Selangor sedangkan beliau mengetahui kerajaan negeri dah lama ada Program Tuisyen Rakyat Selangor untuk pelajar negeri ini?” soalnya.


Sepatutnya, kata beliau Najib boleh menyalurkan kepada negeri-negeri lain terutama negeri yang memiliki paras kemiskinan yang tinggi yang belum ada program seumpama itu.

“Tindakan kerajaan pusat yang hanya menyalurkan program itu ke Selangor menggambarkan niat sebenar BN yang tidak ikhlas, iaitu untuk merampas Selangor kembali dalam pilihan raya umum,” ujarnya.

Beliau kata demikian pada sidang media selepas melancarkan Skim Bantuan Tadika Selangor (Tunas) di Shah Alam Convention Centre, hari ini, di sini.

Kerajaan negeri memberi peluang kepada pelajar daripada keluarga miskin yang prestasi akademiknya sederhana menghadiri kelas tambahan PTRS yang dianjurkan Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor.

Setakat ini PTRS telah memberi manfaat kepada lebih 20,000 pelajar di Selangor.

HARAKAHDAILY

Comments :

0 comments to “APA LAGI YANG AKAN DITIRU OLEH BN DARI BUKU JINGGA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com