Pray For MH370

Pray For MH370

BEKAS KETUA PENGARANG UTUSAN KATA BN KALAH BAGUS UNTUK SEMUA

Said Zahari, lebih dikenali sebagai Pak Said, yang pernah ditahan di bawah ISA selama 17 tahun meramalkan bahawa UMNO mampu bangun semula jika ia mahu berubah kerana ia sudah mula tahu bagaimana hendak berubah. Teruskan membaca..

Umno mampu bangun semula jika sedar - Said Zahari

Ali Bukhari Amir
Wed | Jun 18, 08 | 12:22:22 pm MYT

SHAH ALAM, 18 Jun (Hrkh) - Jatuh bangun Umno sebagai sebuah parti Melayu banyak bergantung kepada sejauh mana kesedaran yang mereka terima hasil daripada kekalahan dalam pilihan raya umum baru-baru ini.

"Kalau dia bermuhasabah, maka dia akan dapat melihat di mana kelemahannya. Dan dia akan dapat membuat pembaikan. Kalau tidak, mereka akan menjadi lebih teruk," kata bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu Said Zahari kepada Harakahdaily baru-baru ini.

Said berkata, semua penolakan rakyat ke atas BN ini berikutan kemarahan rakyat ke atas kepemimpinan Umno dan BN itu sendiri dan parti-parti itu perlu mengkaji dasar-dasar dan janji-janji mereka sebelum ini.

"Lihat di Pulau Pinang. Bagaimana orang Melayu di sana memberi reaksi kepada pemimpin bukan Melayu. Kemarahan itu menyebabkan peralihan kuasa itu boleh berlaku. Dan, kekuatan Gerakan dan MCA di situ telah musnah sama sekali.

"Satu lagi di Perak. Sama juga. Kalau di Kedah, saya rasa memang orang-orang Melayu telah memilih PAS. Dan, di Selangor pun begitu juga. Jadi, apabila kita lihat apa yang terjadi secara keseluruhan di negara ini, memang Umno sendiri dapat berasakan bahawa mereka telah hilang kuasa.

"Di Perak, susah Umno mahu terima hakikat mereka hilang kuasa itu. Dan juga di Selangor. Di sini kita lihat orang-orang Melayu di Selangor dan Perak telah beralih sokongannya. Inilah yang saya harap orang Umno akan sedar," kata beliau.

Bekas tahanan ISA selama 17 tahun ini juga menyifatkan dugaan yang diterima oleh PAS lebih besar dalam pilihan raya baru-baru ini berbanding parti-parti pembangkang lain.

"Ini kerana, PAS menghadapi dugaan dan rintangan yang jauh lebih besar. Kita ambil contoh negeri Kelantan. Bagaimana Umno ini sudah bersiap sedia untuk mengambil semula Kelantan. Sehinggakan mereka bawa orang luar Kelantan untuk pulang mengundi dengan suatu kepercayaan bahawa ada perubahan besar akan berlaku. Tapi, tetap tiada berlaku apa-apa perubahan," katanya.

[Wawancara eksklusif bersama Said Zahari boleh diikuti dalam siaran Harakah bersama Ahmad Lutfi Othman dan Ali Bukhari Amir.]

Comments :

0 comments to “BEKAS KETUA PENGARANG UTUSAN KATA BN KALAH BAGUS UNTUK SEMUA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com