Pray For MH370

Pray For MH370

KEMISKINAN BAKAL BAHAN KEMPEN BN DI PP

Setiap kali menjelang Pilihanraya(PR) samada PR kecil atau umum, tajuk kemiskinan akan timbul. "Tradisi membela rakyat" menjadi slogan yang sedap dimainkan bak kata pepatah menanam tebu di tepi bibir, belum sempat kertas undi dimusnahkan, sebagai contoh dalam PRU ke 12, nah harga minyak naik melambung sekali henjut tersentap dan terduduk "orang kampung".

Agaknya bilakah media akan memulakan tayangan klip video orang-orang miskin di Permatang Pauh? Selepas Permatang Pauh akan menyusul agaknya Sanglang.

Di Selangor, selain program " jejak kasih" tidak pernah diberitakan tentang kemiskinan baik tegar mahupun biasa di kaca TV selama BN/UMNO memerintah Selangor lebih 50 tahun. Kemiskinan digambarkan hanya wujud di negeri-negeri bawah pemerintahan dulu Barisan Alternatif dan kini Pakatan Rakyat.

Comments :

2 comments to “KEMISKINAN BAKAL BAHAN KEMPEN BN DI PP”
pastotok said...
on 

assalammuaalaikum.terlebih dahulu saya ingin meminta maaf kerana komen saya ini tidak ada kena mengena dengan artikel di atas.saya cuma nak confirm dgn Dr. mengenai komen Dr. tentang kemasukan org bukan bumi ke Uitm. sekiranya apa yang dikhabarkan itu benar, yakni Dr. ada mencadangkan kemasukan bukan bumiputera kedalam Uitm saya ingin menasihatkan Dr. agar tidak lagi mengeluarkan komen2 sebegitu apatah lagi jika berhasrat melaksanakannya. ini kerana perkara sebegini tidak memberi faedah kepada ugama, perjuangan dan parti lebih-lebih lagi pada ketika ini.rasanya banyak lagi perkara-perkara yang lebih penting untuk dibuat di selangor selain memasukkan kaum lain kedalam Uitm.kita tidak perlu isu-isu sebegini buat masa ini. jadilah seorang POLITIKUS ISLAM yang bijak, bukan yang hanya diperkudakan dan akhirnya nanti menjadi cercaan anak cucu kita dimasa hadapan.saya tidak dapat menulis dengan detail memandangkan sebab-sebab tertentu yang Dr. sendiri arif.namun secara ringkas saya ingin menasihatkan Dr. agar sebagai orang baru dalam sepak terajang politik, rujuklah dahulu dengan kepimpinan sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang kontroversi.tidak semestinya kuasa ditangan kita, kita lebih tahu. takbir!

Unknown said...
on 

Salam Sejahtera kepada semua. Terlebih dahul saya memohon berbanyak ampun dan maaf di atas apa yang telah berlaku. Saya akan terangkan kronologi dan rentetan peristiwa apa yang berlaku dalam satu post, I/A malam ini.
Ringkasnya, saya fikir dan rasa saya terperangkap oleh satu pertanyaan "naive" dalam satu majlis di Kg Delek pada 8hb Ogos 2008.

Apa yang dianggap sebagai memohon buah fikiran dan pendapat bertukar menjadi isu nasional dan tunjuk perasaan pelajar UiTM Shah Alam sehingga menyebabkan Pakatan Rakyat dan khususnya YAB MB Selangor dalam kedudukan "defensive".
Saya tahu, faham dan sedar bahawa UiTM di bawah bidang kuasa kerajan Pusat. Nak masuk sekolah pun tak dibenarkan lagi pula nak buat poloisi penting.
Namun, saya berniat baik atas hujah agar ada persaingan, agar oramg Melayu berfikir "out of the box" dan lebih rasional.
Apakan daya nasi telah menjadi bubur. Insya ALlah saya akan ceritakan nanti.

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com