Pray For MH370

Pray For MH370

RUJUK PADA AL QURAN TENTANG KAUM BANI ISRAEL

Dedikasi buat Tun Dr Mahathir yang sudah mula lupa! Bukankah suatu ketika dahulu ketika Tun menjawat kerusi Menteri Perdana Tun berkeras mahu menggunakan logik akal dan membelakangkan wahyu bahawa harus berdakwah dan berbaik-baik dengan Yahudi laknatullah. Tun mula mengorak langkah silap dengan menghantar Tunku Imran anak Yamtuan Negeri Sembilan pada ketika itu untuk menjalin persahabatan dengan regime Israel melalui perlawanan kriket dengan pasukan Yahudi.

Natijahnya beratus ahli PAS "berperang" dengan FRU di padang kriket Universiti Malaya dan seterusnya dikenakan hukuman denda kerana berdemonstrasi. Masih ingatkah Tun anggota FRU masuk masjid Ar Rahman Universiti Malaya dengan kasut-kasut mereka untuk menangkap ahli PAS yang bertempiaran lari dari pancutan air asid FRU.

Banyak lagi insiden yang membuktikan Tun adalah Pro Israel ketika itu.

Kini pelbagai barangan masuk ke pelabuhan kita dari Israel menggunakan syarikat proksi dan jika kita teliti logo di kontena yang dipunggah dari kapal-kapal berkenaan adalah dari Israel. Sila lihat posting MULAKAN BOIKOT BARANGAN YAHUDI DI DEPAN MATA.


Mulakan boikot sekarang. Bukan cakap politik sahaja. Gerakkan semua kementerian dan jabatan Kerajaan yang berkenaan. Siasat mana-mana agensi yang berurusan dengan Israel atau proksinya. OIC dan NAM jangan jadi tunggul dan tidur. Desak kedutaan Arab di Malaysia untuk berbuat sesuatu yang positif sebelum terlambat. Adakah kita ingin melihat Israel meluaskan lagi jajahannnya sperti selepas perang tahun 1967. Jangan jadi seperti regim Arab yang terang-terang bersekongkol dengan USA dan Israel. Tunggulah saat kehancuran buat mereka. "Sesungguhnya ALlah tidak mungkir janji".

Hentikan hubungan dagangan dengan Israel: Dr Mahathir

Sinar Harian
PUTRAJAYA - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed semalam menggesa negara yang mempunyai hubungan dagangan dengan Amerika Syarikat (AS) supaya menghentikannya kerana ia akan meningkatkan lagi serangan Israel ke atas penduduk tidak berdosa Palestin.

Beliau berkata, selain tindakan menghentikan hubungan dagangan, negara berkenaan juga perlu sepakat untuk menyelar sikap AS yang secara terang menyokong perbuatan Israel menceroboh Gaza.

“Kita perlu hentikan segera (hubungan dagangan). Jika tidak mereka (Amerika dan Israel) semakin kuat menyerang Palestin.

“Inilah cara terbaik kita lakukan ke atas Amerika kerana mereka jelas memberi sokongan dengan tindakan Israel membunuh rakyat Palestin yang tidak berdosa,” katanya pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini, semalam.

Dr Mahathir turut menyifatkan serangan ke atas Palestin menerusi laut, udara dan darat sejak seminggu lalu itu sebagai peperangan moden kerana melibatkan pembunuhan orang awam yang tidak berdosa.

Mengenai sama ada Malaysia mampu bertahan hubungan dengan Amerika, beliau berkata, setiap perbuatan baik ada harganya.

“Saya yakin negara mampu berdaya saing maju tanpa bergantung pada Amerika. Lagipun, ketika ini ekonomi Malaysia adalah lebih pelbagai,” katanya.

Ditanya wartawan, mengapa kebanyakan badan hanya mendiamkan diri ketika Israel menyerang Gaza, beliau berkata, organisasi itu diterajui oleh Amerika dan Britain.

Menurutnya, apa yang berlaku itu membuktikan wujud ketidakadilan dunia terhadap Israel.

“Pada saya, Amerika dan Britain adalah dalang yang mencetuskan peperangan di bandar Gaza sehingga kehilangan banyak nyawa dan negara Palestin semakin musnah. Ini satu perkara yang tidak baik.

“Kita patut boikot barangan mereka. Kita jangan beli peralatan perang daripada Amerika. Kita ada pilihan lain, kita boleh beli senjata daripada Rusia,” katanya.

Dr Mahathir berkata, peperangan zaman moden yang berlaku itu bukan alternatif untuk memusnahkan sesebuah negara, sebaliknya hendak menghapuskan umat Islam.

Ditanya kenapa beliau mengadakan sidang akhbar, katanya, beliau perlu membuat sesuatu dan bercakap sesuatu seperti mengharapkan Amerika perlu berhenti menyokong Israel.

“Jangan salahkan Israel, salahkan Amerika Syarikat dan Britain sebab mereka yang mencipta keadaan di sana (Gaza),” katanya.

Comments :

0 comments to “RUJUK PADA AL QURAN TENTANG KAUM BANI ISRAEL”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com