Pray For MH370

Pray For MH370

ADUN BOTA BERHIJRAH BUKAN MELOMPAT

Dato' Nasaruddin Hashim menyebut kemasukkan beliau ke dalam Pakatan Rakyat bukan disebut "melompat" tetapi lebih wajar dipanggil "hijrah". Betul sebab dari situasi yang kurang baik kepada sesuatu yang lebih baik.

"Sebab, kalau disebut "melompat" itu seolah-olah saya dengan tiba-tiba sahaja tanpa berfikir panjang terus terjun ke dalam Pakatan Rakyat tambah beliau.

Adun Bota diraikan 50,000 rakyat

Adun Bota, Dato' Nasaruddin Hashim yang baru berhijrah dari Umno/BN ke pangkuan Pakatan Rakyat diraikan oleh kehadiran 50,000 orang rakyat ketika berceramah di Stadium Mini Bota Kanan di sini semalam.

Beliau bersama isterinya dengan wajah gembira disambut kehadirannya oleh Ketua Pembangkang di Parlimen, Dato' Seri Anwar Ibrahim dan penyokong-penyokongnya rakyat Bota serta ahli Pakatan Rakyat yang membanjiri seluruh tapak padang di stadium tersebut, meraikan kemunculan julung kalinya berceramah dalam Parti Pakatan Rakyat.

Beliau menjelaskan bahawa kemasukkanya ke dalam Pakatan Rakyat bukan disebut "melompat" tetapi lebih wajar dipanggil "hijrah" ke dalam Pakatan Rakyat.

"Sebab, kalau disebut "melompat" itu seolah-olah saya dengan tiba-tiba sahaja tanpa berfikir panjang terus terjun ke dalam Pakatan Rakyat. Tetapi lebih manis diibaratkan perbuatan saya ini sebagai berhijrah kerana ia bermaksud, dari tempat kucar-kacir masuk ke parti yang disenangi iaitu Pakatan Rakyat Perak," katanya.

Pada ceramah malam tersebut, beliau mengulangi bahawa kemasukkan ke dalam Pakatan Rakyat adalah dengan rela hati, tidak ada paksaan sesiapa serta jauh sekali menerima sebarang tawaran dari Pakatan Rakyat seperti didakwa oleh pihak Umno/BN.

"Tuan-tuan jangan sekali-kali percaya dengan tomohan dan fitnah dilemparkan oleh Umno/BN yang kononnya saya dapat ganjaran atas kemasukkan saya ke dalam Pakatan Rakyat. Segalanya itu adalah bohong belaka dan cuma rekaan mereka kerana sakit hati," tegas Nasaruddin di depan 50,000 orang hadirin.

Tegasnya, beliau membantah sekeras-kerasnya dan menolak dakwaan Umno/BN bahawa beliau tidak melakukan sebarang kesalahan atau mengkhianati sesiapa pun sebab apa yang dilakukan adalah dengan cara rasional dan relavan.

Tindakan tersebut katanya, telah difikirkan semasak-masak beberapa bulan lalu, berbicang sesama keluarga, isteri dan anak-anak dan akhirnya dapatlah kesimpulan muktamad yang paling baik iaitu berhijrah menyertai Pakatan Rakyat.

"Sebabnya, saya fakir tuan-tuan pun tentu telah tahu bagaimana keadaan pimpinan kerajaan Umno/BN sejak dahulu hingga sekarang, tidak perlu dinyatakan lagi hanya dapat dijelaskan dengan mudah seperti kata pepatah, "Kalau tidak apa-apa tak mungkin burung tempua bersarang rendah," jelas Nasaruddin disambut tepukan gemuruh hadirin.

Ekmal Yusof/ harakahdaily

Comments :

2 comments to “ADUN BOTA BERHIJRAH BUKAN MELOMPAT”
Anonymous said...
on 

Pandailah memutar. Jelas double standard.

sayadahbosan ULTRA said...
on 

Hijrah itu pengorbanan.. teringat lagu nasyid lama klasik tu..

HAHAHAHAAHAHA pandai la doktor Halimah ni

Tahniah!

Semalam beli pemutar skru di mana?

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com