Pray For MH370

Pray For MH370

Dewan Muslimat PAS Pusat menyusun langkah kritikal memimpin wanita

AJK MUSLIMAT DMPPSenator Mumtaz(Naib),Athirah,YB Dr Halimah
Kuala Lumpur
Hiruk pikuk yang ditimbulkan oleh  UMNO yang gelabah melihat pendekatan PAS yang lebih inklusif dan praktikal ekoran daripada keperluan mendesak rakyat jelata natijah kepincangan sistem pemerintahan UMNO/BN.Lebih tepat lagi negara kebajikan yang dijadikan tema muktamar ke 57 PAS. Sekali ilmbas tidak ada yang pelik dengan kemahuan Presiden PAS mahu menggerak seluruh ahli perwakilan PAS yang datang dari seluruh pelusuk tanah air untuk membantu  menjadikan Malaysia negara berkebajikan.
  Apa peliknya sebuah parti yang berteraskan Islam mengambil kebajikan diantara perkara utama untuk diperjuangkan.Berkebajikan sinonim dengan prihatin, ambil peduli,peka,empati dan dari sudut sebuah kerajaan bertimbang rasa, cuba mengurangkan beban rakyat, usaha mempastikan rakyat cukup makan,cukup pakaian, cukup tempat tinggal yang wajar, berpendidikan, mempunyai sumber pendapatan, sihat dan aman tenteram.
Berkebajikan juga bermakna semua kaum terbela. Kaum wanita tidak dipinggirkan dan terjamin hak mereka.
Tidak dinafikan ada usaha kebajikan yang diusahakan oleh pihak pemerintah di peringkat federal namun 'kebersihan' pemimpinnya dipertikaikan oleh banyak pihak hingga tahap yang mencemaskan.UMNO/BN tidak mampu lagi memimpin negara kerana telah dijangkiti penyakit rasuah yang membarah 'sehingga busuk sampai ke usus',ikatakan oleh mantan PM Tun Dr Mahathir.
 
Ahli Jawatankuas Dewan Muslimat PAS Pusat yang baru bersidang selepas muktamar ke 51 dan sebulat suara bersetuju akan merapatkan sof muslimat dan meletakkan target yang jelas untuk memartabatkan Islam dengan memperbanyakkan suara penerus perjuanagn RASULULLAH S.A.W.Bukan sekadar melukut di tepi gantang.Suara keramat yang ada 'izzah,berani kerana benar, tidak gentar atas celaan orang yang suka mencela.Inilah nekad pimpinan tertinggi Dewan Muslimat PAS Pusat yang mahu diterjemahkan oleh semua Muslimat di seantero dunia amnya dan Malaysia khususnya.

Bagi yang MAHUKAN KEBENARAN ini dia perkara asas dalam perjuangan PAS sebelum menilai dengan adil adakah kenyataan pemimpin UMNO benar atau salah mengenai PAS sudah tidak memperjuangkan Islam.

MUQADDIMAH

BAHAWA dengan sesungguhnya adalah diisytiharkan, demi untuk menyempurnakan taqwa kepada Allah dan kebaktian kepada sesama manusia, yang dijadikan bagi menegakkan AL AMRU BIL MA'RUF WAN NAHYU 'ANIL MUNGKAR dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, maka inilah diisyiharkan sebuah pertubuhan yang dinamakan "PARTI ISLAM SEMALAYSIA"

BAB YANG KEDUA: DASAR DAN SERUAN

Fasal 3. Dasar
Dasar PAS ialah ISLAM

Fasal 4. Seruan
Seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR

Comments :

0 comments to “Dewan Muslimat PAS Pusat menyusun langkah kritikal memimpin wanita”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com