Pray For MH370

Pray For MH370

Bukan Gila Kuasa Tapi Sekadar Memberi Pengajaran

 Beginilah Nasib Wanita UMNO
KUALA KANGSAR - Bekas Naib Ketua Wanita Umno, Datuk Kamilia Ibrahim menegaskan, beliau bertanding sebagai calon Bebas bagi memberi pengajaran kepada kepimpinan Umno agar tidak memandang rendah peranan wanita apabila tiba masa untuk memberi pengiktirafan sewajarnya.

Kata Kamilia, sewajarnya hierarki tertinggi perlu diberi pertimbangan dalam sesuatu perjawatan atau kedudukan terutama kepada individu yang setia kepada parti.

"Saya menegaskan bahawa dalam Umno perlu diberi pengiktirafan kepada kedudukan (hierarki). Inilah sumbangan terakhir dan terbesar Umno dan BN agar tidak berlaku di mana wanita tidak diberi pengiktirafan.

"Apabila terima rintihan wujud wanita berkeupayaan, setia sekian lama tetapi apabila tiba kenaikan pangkat, wanita kadangkala diketepikan," kata beliau pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Beliau bertanding di kerusi Parlimen Kuala Kangsar.-Sinar Harian

 Sementara itu Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof berkata pencalonan kaum wanita dalam Pakatan menyertai PRU kali ini semakin dipertingkatkan dari semasa ke semasa, manakala sebaliknya tidak berlaku dalam Umno-BN.


PRU13 merupakan pilihan raya amat malang bagi kaum wanita dalam Umno, apabila pimpinan sayap Umno ini di-ketepikan Dato' Seri Najib Tun Razak, sehingga ramai pemimpin utama pergerakan itu tidak ditawarkan bertanding sebarang kerusi Dun atau Parlimen.

 Ini jauh berbeza dengan PAS dan Pakatan Rakyat yang banyak memberikan peluang kepada kaum wanita untuk bertanding, bagi membolehkan mereka memainkan peranan penting termasuk di peringkat menggubal dasar di Dun dan Parlimen. Selanjutnya di SINI

Comments :

0 comments to “Bukan Gila Kuasa Tapi Sekadar Memberi Pengajaran”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com