Pray For MH370

Pray For MH370

SINAR HARIAN BERSAMA ADUN N45/EXCO PENDIDIKAN


ULASAN:

FALSAFAH PENDIDIKAN NEGARA yang dipetik dari laman web Kementerian Pendidikan Malaysia



" Pendidikan di Malaysia adalah satu usaha berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi, dan jasmani berdasarkan kepada kepercayaan dan kepatuhan kepada Tuhan. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran masyarakat dan negara. "

Tanggung jawab melahirkan insan beragama (beriman) berilmu, beramal, berakhlak, berketrampilan, berdaya saing dan bersepadu dalam semua aspek kehidupan terletak pada bahu setiap ibu bapa (keluarga) , pendidik, pentadbir institusi pendidikan dari prasekolah hingga ke institusi pengajian tinggi, pemimpin setempat serta pimpinan peringkat negeri dan pusat. Adakah dengan hanya berlainan ideologi politik maka Falsafah Pendidikan Negara ditolak tepi dan sifat serta "jenis" insan-insan generasi akan datang tidak dipedulikan. Adakah ini satu tindakan yang bijak dan matang?

Comments :

0 comments to “SINAR HARIAN BERSAMA ADUN N45/EXCO PENDIDIKAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com