Pray For MH370

Pray For MH370

PAHIT MAUNG PENGALAMAN SEORANG MANTAN MUFTI

"Kepada yang dikasihi...insya Allah, pada jam 10.45 pagi esok (Hari ini) saya akan bertolak ke United Kingdom bagi cuti sabatikal saya selama sembilan bulan. Tolong doakan saya." SMS ringkas mantan Mufti yang tiada gelaran Sahibus Samahah lagi cuma Al fadhil Al Ustaz Prof Madya Doktor....Belilah CD nasyid serta sajak dan buku beliau yang baru terbit.


Hari terakhir saya sebagai Mufti Perlis..

mks/ Harakahdaily

Antaranya difitnah oleh mereka yang dikatakan memegang 'jenama agama' seperti menumbuk imam di Perlis dan menyatakan beliau dibantu oleh Amerika Syarikat.

Bahkan katanya rakan-rakan sejawatan beberapa negeri turut menghalang beliau berceramah di dalam negeri masing-masing.

"Selangor umpamanya membenar semua mufti berceramah, kecuali Mufti Perlis. Pihak JAKIM pula tidak akan melantik saya dalam sebarang panel fatwanya, walaupun mufti negeri-negeri lain dilantik.

"Saya menerima bahawa itulah realiti perjuangan dengan penuh senyuman dan tidak berkecil hati. Mereka yang lebih daripada saya, bahkan tidak dapat dibanding seperti para nabi dan ulamak terdahulu menghadapi lebih berat daripada itu," katanya.

Katanya, beliau bersyukur meninggalkan jawatan dengan penuh senyuman dan persahabatan dan berharap rakyat dapat menilai apa yang telah diusahakan selama ini.

"Sekurang-kurang mereka tahu saya telah cuba melakukan sesuatu untuk Perlis dan Malaysia," katanya.

Comments :

2 comments to “PAHIT MAUNG PENGALAMAN SEORANG MANTAN MUFTI”
lan said...
on 

YB, saya tak faham kenapa Selangor larang Dr Asri berceramah?

Alif Azman said...
on 

Ya betul Yb,saya minta Yb sebagai exco pendidikan mungkin boleh mencadangkan supaya ahli akademik seperti Dr.Asri dibenarkan untuk berceramah di selangor.Kerana pada hemat saya PAS parti bersendikan Islam dan Islam itu amat terbuka dalam memberi pandangan.

Dalam pandangan ilmu juga amatlah pelik untuk mengharamkan individu atau kumpulan berceramah melainkan dengan alasan kukuh.Dr.Asri bukannya menyebarkan fahaman syiah yang mengkafirkan sahabat dan mengatakan Quran tidak lengkap.

Jika dikatakan Dr.Asri berpihak dan pro-UMNO,agak silap penilaian tersebut kerana dalam siri ceramah beliau yang saya ikuti jika ada perkara yang boleh diperbaiki dalam kedua-dua parti ini beliau menegurnya tanpa kelihatan pro kepada mana-mana pihak.

Tapi sayangnya beliau sudahpun ke UK..

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com