Pray For MH370

Pray For MH370

AHLI KELAB PENYOKONG PAS LEBIH FAHAM HUDUD DARI SESETENGAH AHLI UMNO

Sudah lebih 50 tahun UMNO berkawan dan berkongsi kuasa dengan rakan komponen dalam Barisan Nasional tetapi malang sekali UMNO tidak bersungguh-sungguh untuk menerangkan Islam sebagai addin malah lebih teruk lagi ialah UMNO telah memberi gambaran yang salah tentang Islam kepada rakan kongsinya dalam BN.

Gelagat dan perangai pemimpin UMNO dalam bentuk salah laku, rasuah, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya memberikan imej yang jijik tentang Islam kepada orang bukan Islam. Sesetengah pemimpin MCA, Gerakan, PBS, SAPP dan lain-lain lebih baik akhlak mereka jika berbanding dengan sesetengah pemimpin UMNO.

Namakan pemimpin parti komponen di bawah ini yang faham tentang Islam? Apakah sumbangan anda kepada parti di bawah ini dalam meyakinkan mereka bahawa "ISLAM ADALAH RAHMATAN LIL 'ALAMIN"


* United Malay national Organisation (UMNO)
* Malaysian Chinese Association (MCA)
* Malaysian Indian Congress (MIC)
* Gerakan Rakyat Malaysia (Malaysian People's Movement)
* People's Progressive Party (PPP)
* Parti Pesaka Bumiputera Bersatu
* Sarawak United People's Party
* Sabah Progressive Party (SAPP)
* Parti Bersatu Sabah (PBS)
* Liberal Democratic Party
* Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS)
* United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation
* Sarawak Progressive Democratic Party
* Sarawak People's Party


Kelab Penyokong yakin PAS menang, faham isu Hudud

Harakahdaily


KUALA LUMPUR, 31 Dis (Hrkh) - Kelab Penyokong PAS akan mengadakan gerak gempur besar-besaran bagi memastikan pengundi Cina dan India memberi undian pukal kepada calon yang dipilih dan sekaligus memberi kemenangan kepada calon PAS nanti.

Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kebangsaan, Hu Pang Chaw berkata semua ahli kelab dari seluruh negara akan turun memberi sokongan dihari penamaan calon dan ketika berkempen kelak.

"Kelab Penyokong PAS Cawangan Terengganu telah pun menyediakan satu bilik gerakan di DUN Bandar bagi dijadikan markas gerakan kita.

"Kita pilih DUN Bandar kerana kawasan tersebut merupakan kawasan paling ramai masyarakat bukan melayu iaitu 37 peratus pengundi Cina dan 1.14 peratus India dan lain-lain bangsa.

"Dan kita yakin Dun Bandar akan dapat kita tawan kerana MCA dan Umno semakin lemah dan pengundi juga lebih yakin kerana Pakatan Rakyat telah berjaya lima negeri. Ini akan memberi keyakinan kepada pengundi bukan melayu untuk memilih pakatan kali ini. kata Hu yang dipetik daripada Suara KeADILan online.

Menurut Hu, walaupun DUN Bandar mempunyai 18,952 pengundi berdaftar dari jumlah keseluruhan 80,229 pengundi namun DUN Bandar merupakan undi penentu kepada calun kerajaan maupun pakatan Rakyat.

Katanya, masa pilihan raya 8 Mac lalu, pengundi Cina dan India masih rasa takut-takut untuk menyokong pembangkang kerana Pakatan Rakyat yang diwakili PAS, DAP dan KeADILan belum lagi terbentuk secara sah.

"Sekarang dari tinjauan rambang dan melihat kejayaan di Permatang Pauh pada Ogos lalu kita dah dapat "lampu hijau" berhubung sokongan padu masyarakat bukan melayu pada Pakatan," Ujar Hu lagi.

Menyentuh isu hudud yang sedang dimainkan oleh media milik kerajaan sekarang Hu berkata isu tersebut tidak menjadi persoalan besar kepada masyarakat bukan melayu di Pantai Timur kerana masing-masing telah diberi kefahaman tentang persoalan hudud.

"Kita memang sedar bahawa isu hudud merupakan isu yang akan dimainkan kerajaan untuk mengabui mata pengundi bukan melayu ketika kempen yang akan berlangsung tahun depan.

"Kami dikalangan orang bukan melayu di pantai timur ni baik di Kelantan atau di Terengganu memang dah faham apa itu hukum hudud kerana Hudud hanya untuk orang Islam sahaja dan orang bukan Islam tidak terikat dengan hukum tersebut.

"Orang bukan melayu di Pantai Barat mungkin tidak berapa faham kerana telah diputarbelit oleh media kerajaan yang sengaja ditakut-takutkan dengan hukum rejam dan potong tangan. Walhal hudud bukan begitu," ujar Hu.

Sehubungan itu menurut Hu lagi, menerusi kempen yang akan dijalankan nanti isu memperbanyakkan suara pembangkang di parlimen bagi memantau pelbagai penyelewengan kerajaan antara akan dijadikan fokas kempen kepada bukan melayu nanti.

Selain itu menurut Hu, kempen juga bertujuan memberi kesedaran kepada pengundi supaya memilih wakil Pakatan bertujuan memantau segala wang rakyat dan wang royalti yang baru diterima supaya tidak disalah guna oleh kerajaan negeri.

"selain itu isu harga minyak dan barang yang masih tinggi serta agihan wang royalti yang tidak membantu meningkatkan taraf hidup rakyat juga antara isu yang mampu meraih sokongan masyarakat bukan melayu di negeri itu," kata Hu.

Comments :

1
Mohd Hafizan Mazuki said...
on 

aminnn...semoga Allah teru ,membuka hati masyarakat bukan islam mendekati PAS...

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com