Pray For MH370

Pray For MH370

ISLAM HADHARI MENDAPAT PENASIHAT BARU

Dr. Abdullah menggantikan Tan Sri Dr. Abdul Hamid Othman. Jawatan penasihat ini bertaraf lebih tinggi dari Pak Menteri. Ini agaknya bertujuan memberi kesinambungan dan kelangsungan kepada Islam Hadhari cetusan idea Abdullah Ahmad Badawi.


Abdullah Md Zin penasihat agama baru

Ahli Parlimen Besut, Datuk Dr. Abdullah Md. Zin, 63, dilantik sebagai Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkuat kuasa hari ini.

Menurut kenyataan Pejabat Penasihat Agama Islam kepada Perdana Menteri, Jabatan Perdana Menteri (JPM) di sini hari ini, Dr. Abdullah menggantikan Tan Sri Dr. Abdul Hamid Othman.

“Pelantikan Abdullah itu akan dapat menyumbang kepada program bagi meningkatkan kemajuan Islam dan hal-hal berkaitan masalah akidah, muamalat serta kepentingan umat Islam,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, Abdullah yang juga Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO itu merupakan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) dari 2004 sehingga 2008.

Dilahirkan di Kampung Alor Selising, Jerteh, Besut Terengganu pada tahun 1946, Abdullah merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Syariah dan Sarjana Dakwah dari Universiti Al-Azhar serta Diploma Pendidikan Universiti Ain Shams, Mesir (1972-1973).

Utusanonline

Comments :

0 comments to “ISLAM HADHARI MENDAPAT PENASIHAT BARU”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com