Pray For MH370

Pray For MH370

EAN SANGGUP BANTU SPRM BUAT LAPORAN POLIS

Ean: Buat laporan polis jika pegawai SPRM diugut


Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah menggesa Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Ahmad Said agar membuat laporan polis berhubung terdapat pegawainya yang menerima ugutan untuk memaksa mereka menghentikan siasatan berhubung kes salahguna peruntukan ADUN Selangor.

"Saya memandang serius isu yang dibangkitkan oleh Ahmad Said. Tidak patut ada sebarang ancaman untuk mempengaruhi pegawai-pegawai agensi kerajaan untuk menjalankan siasatan dan membuat keputusan," katanya ketika membaca satu kenyataan.

Ean mengulas mengenai laporan akhbar The Star Online semalam yang memetik Ahmad berkata, ketua pegawai siasatan kes tersebut telah dipindahkan daripada mengendalikan kes ini selepas menerima ugutan.

Ahmad dilaporkan berkata, langkah tersebut adalah untuk menjaga keselamatan pegawai berkenaan.

"Saya mencadangkan Ahmad Said melaporkannya kepada polis dan polis boleh menjalankan siasatan ke atas kes ugutan dan menjaga keselamatan pegawai SPRM," kata Ean dalam satu sidang akhbar di Shah Alam hari ini.

"Jikalau beliau tidak berani untuk membuat laporan polis, saya ingin menghulurkan tangan untuk membantu SPRM membuat laporan polis," katanya

Ean berkata, beliau mahu berbuat demikian untuk mempertahankan hak rakyat Malaysia supaya SPRM boleh menjalankan siasatan dengan adil dan saksama.

Sehubungan itu beliau menasihatkan Ahmad Said supaya jangan mencipta satu konspirasi bagi mencari alasan untuk lari dari tanggungjawab terhadap kematian Teoh Beng Hock.

Teoh, setiausaha politik Ean, ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam pada 16 Julai lalu setelah memberi keterangan di pejabat suruhanjaya itu berhubung dakwaan salahguna wang peruntukan ADUN.

SPRM Selangor terletak di tingkat 14 bangunan yang sama.

Abdul Rahim Sabri/malaysiakini

Comments :

0 comments to “EAN SANGGUP BANTU SPRM BUAT LAPORAN POLIS”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com