Pray For MH370

Pray For MH370

KHIR TOYO DAPAT MEMBANTU SIASATAN POLIS

Dr Khir Toyo memiliki maklumat dan dapat membantu POLIS dalam membenteras aktiviti mencuri pasir, pemilik rumah urut, judi serta pelacuran.

Ini kerana menurut beliau semasa pemerintahan beliau selama LAPAN tahun, hanya terdapat 700 premis atau lesen judi, siber cafe serta rumah urut di Selangor.

Tetapi kini baru setahun lebih Pakatan Rakyat memerintah Selangor, sudah ada 4000 premis haram untuk kegiatan di atas.

Cuba teka agaknya berapa puluh ribu akan muncul jika Pakatan Rakyat memerintah selama satu penggal?

Untuk pengetahuan YB Pasir Panjang, lesen di atas di bawah bidang kuasa Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang mana wakil rakyat tidak ada kuasa kerana tidak seperti di bawah pemerintahan Khir Toyo, anak beranak, menantu dan saudara mara boleh menjadi Ahli Majlis perbandaran, contohnya MPK (Klang). Yb Zakaria Md Deros serta anak dan menantu, Onn Ismail serta menantu dan lain-lain. Segala projek serta tender melalui wakil rakyat yang juga ahli majlis . Keputusan di buat di bawah meja dengan menguis kaki ahli majlis "Ini kawasan aku, itu engkau punya, cekap, bersih dan amanah"


*Jabatan pembanguanan persekutuan


Dr Khir dakwa gerakan haram bantu calon

AMPANG: Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo mendakwa terdapat beberapa gerakan bawah tanah yang membantu calon dalam kempen pilihan raya lalu.

Malah, sebagai imbuhan calon yang dibantu itu akan memberikan kebenaran menjalankan urus niaga haram termasuk judi, pelacuran dan rumah urut.

Beliau percaya, kebanyakan kegiatan mencuri pasir juga didalangi gerakan sama atau kongsi gelap.

“Buktinya, ketika saya menjadi Menteri Besar dulu, hanya 700 lesen premis perjudian, siber kafe dan spa diberikan tapi kini mengikut perangkaan Majlis Keselamatan Negara, lebih 4,000 premis itu beroperasi secara haram di Selangor.

“Saya tidak menolak sebarang kemungkinan mengenai hubungan antara ahli politik dan gerakan bawah tanah atau kongsi gelap,” katanya selepas melancarkan Kad E-Amal U-Pay oleh Yayasan Bakti Khidmat Masyarakat Malaysia (YBKMM) di sini, semalam.

Katanya, lebih membimbangkan operasi haram itu bukan saja makin menjadi-jadi kebelakangan ini, malah terdapat di kawasan luar bandar dan kampung.

“Ini semua bukan saja mendatangkan pelbagai punca masalah sosial, malah mampu mengkucar-kacirkan keadaan sesebuah negeri.

“Justeru saya menyeru pihak berkenaan mengambil tindakan segera bagi menangani masalah itu daripada melarat pada masa akan datang,” katanya.

Dr Mohamad Khir turut mempersoalkan mengenai hasil jualan pasir di Selangor yang susut mendadak sejak perubahan tampuk kerajaan negeri itu

mymetro

Comments :

0 comments to “KHIR TOYO DAPAT MEMBANTU SIASATAN POLIS”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com