Pray For MH370

Pray For MH370

SELANGOR MESTI DIRAMPAS DARI PAKATAN RAKYAT WALAU APA SEKALIPUN

Walau apa cara sekalipun, Selangor mesti kembali ke tangan UMNO/BN. Ini kerana negeri Selangor adalah NADI Malaysia. Begitulah saranan dan amaran DS Najib kepada ahli UMNO/BN Selangor yang mana beliau merupakan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, dan sekaligus kepada parti komponen Pakatan Rakyat.

Di antara agensi di bawah DS Najib yang akan membantu beliau dalam merampas balik Selangor ialah

SPRM,

SPR,

KEMAS,

Majlis Keselamatan Negeri

Jabatan Belia dan Sukan

Jabatan Penerangan Malaysia Bahagian Jabatan Hal Ehwal Khas

Jabatan Kemajuan Masyarakat

Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional

"Formula Pekan" yang disebut oleh DS Najib terdiri dari 3 budaya iaitu " mendengar, berkhidmat dan menyelesaikan masalah".

Selangor nadi negara - Najib

09/08/2009 1:01pm
UtusanOnLine

KUALA SELANGOR 9 0gos - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata, beliau mahu Selangor dikembalikan semula ke tangan Barisan Nasional (BN) kerana negeri ini penting sebagai nadi negara.

"Peluang untuk BN berkuasa semula di Selangor tetap ada tetapi dengan syarat parti-parti komponen yang diterajui UMNO sudah insaf dan menyedari kekurangan diri dan sanggup berubah," kata beliau yang juga Presiden UMNO semasa berucap merasmikan mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kuala Selangor di sini hari ini.

Selain daripada itu, beliau berkata, UMNO tidak boleh mempunyai perasaan benci kepada orang lain dalam keluarga BN dan perlu berjuang bersama-sama dalam satu keluarga besar berganding bahu berjuang secara seia sekata dan sehaluan.

“Ini harapan saya ... pesanan saya kalau hendak menang buat cara nak menang, jangan kita kata nak menang tapi perbuatan kita menempah kekalahan,” katanya yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri.

Najib berkata, perancangan itu yang dipanggil sebagai “Formula Pekan” telah membawa beliau ke persada yang lebih tinggi di dalam politik negara sehingga menjadi Perdana Menteri dan presiden parti.

- BERNAMA
==========================================================

Amalkan tiga budaya untuk mantapkan kembali UMNO - Najib
08/08/2009 1:47pm

PEKAN 8 Ogos — Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak berkata para pemimpin dan anggota parti itu mesti mempraktikkan tiga budaya - “mendengar, berkhidmat dan menyelesaikan masalah” bagi memantapkan semula UMNO.

Perdana Menteri berkata ketiga-tiga budaya itu penting bagi memastikan UMNO terus dapat mempertahankan kedudukannya sebagai parti memerintah dan mendapat sokongan padu daripada rakyat.

“Yang pertama, budaya mendengar - kita kena sentiasa mendengar suara rakyat, rintihan rakyat, sanggup sentiasa disisi rakyat dan bukannya jauh, bukan sombong tapi merendah diri dan jangan jadi golongan elit,” katanya ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO bahagian Pekan di sini, hari ini.

Najib yang juga Ketua UMNO bahagian itu berkata budaya kedua ialah berkhidmat iaitu sentiasa memberikan khidmat yang terbaik sepanjang masa.

“Berkhidmat untuk rakyat, jangan berkhidmat kepada puak kita sahaja, berkhidmat mesti sepanjang masa, bukan masa dekat pilihan raya, (bila dekat pilihan raya), kepil biodata, harap-harap jadi calon. - Bernama
=======================================================================================

Cari "Salah Orang" atau "Orang Salah"

Siapa Sebenarnya Pemecahbelah Masyarakat

Pejabat Pembangunan Negeri Didakwa Mahu Jatuhkan Kerajaan Selangor


Friday, 13 March 2009

SHAH ALAM, 13 Mac - Persidangan dewan undangan negeri hari ini dikejutkan dengan pendedahan penyalahgunaan kuasa oleh Pejabat Pembangunan Negeri Selangor melalui program People Centric yang bermatlamat menjatuhkan kerajaan negeri.

Dato’ Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika mendedahkan perkara itu berkata program berkenaan bertujuan meningkatkan sokongan rakyat kepada kerajaan Persekutuan dengan meningkatkan imej dan kredibiliti kerajaan negeri.

“Program ini menjadi tanda tanya tentang kebebasan pegawai kerajaan yang nampaknya bertindak menyebelahi kerajaan Barisan Nasional (BN) sedangkan mereka sepatutnya bersikap bebas dan profesional dalam menjalankan tugas.

“Lebih teruk lagi program ini cuba memberi kredibiliti kepada Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKP) sedangkan DYMM Sultan Selangor telah pun bertitah tidak mengiktirafkan JKKP di Selangor,” katanya kepada pemberita malam ini.

Sehubungan itu, Abdul Khalid menggesa Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan untuk menjelaskan mengapa pegawai kerajaan dibenarkan bersubahat dengan BN sekaligus menjatuhkan maruah pegawai-pegawai itu sendiri.

Abdul Khalid menambah, timbul persoalan sama ada program itu turut menjadi sebab Selangor akhir-akhir ini diserang dengan pelbagai tuduhan serta tohmahan.

“Ingin saya nyatakan tuduhan seperti lembu dan kereta peribadi serta tuduhan yang dibuat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Kubu Bharu, Wong Koon Mun kononnya Menteri Besar terlibat dalam aktiviti mencuri pasir dan mempunyai pejabat di tingkat 5, Bangunan SUK tidak benar sama sekali,” katanya.

Beliau juga menafikan pernah memberi sebarang kebenaran kepada saudara mara melakukan sebarang perniagaan yang melibatkan kerajaan negeri.

Tambah Dato’ Menteri Besar, beliau telah mengarahkan pihak berkuasa tempatan (PBT), pejabat daerah dan semua anak syarikat kerajaan negeri supaya tidak melayan permintaan ahli keluarga, sanak saudara, rakan taulan ataupun pihak-pihak tertentu.

- NOOR ALLIA KASSIM/selangor kini

Comments :

0 comments to “SELANGOR MESTI DIRAMPAS DARI PAKATAN RAKYAT WALAU APA SEKALIPUN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com