Pray For MH370

Pray For MH370

ISA SAMAD CALON BN DI PRK BAGAN PINANG



Mohd Isa Calon BN Di Bagan Pinang

PORT DICKSON, 29 Sept (Bernama) -- Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad telah dinamakan sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bagan Pinang.

Pemilihan Isa, 59, yang pernah berkhidmat sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun dari April 1982 hingga Mac 2004, bukanlah sesuatu yang memeranjatkan kerana nama beliau disebut-sebut sebagai pilihan utama Umno bahagian Teluk Kemang, yang diketuai oleh beliau sendiri.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sewaktu mengumumkan nama calon BN itu di Pusat Operasi BN di sini petang ini, berkata pemilihan Mohd Isa dibuat selepas pucuk pimpinan parti mengambil kira kehendak rakyat di kawasan DUN itu.

Ia selaras dengan dasar 1Malaysia yang diamalkan kerajaan sekarang, iaitu rakyat didahulukan, katanya.

Beliau berharap dengan pemilihan calon itu, rakyat di Bagan Pinang akan memberi isyarat kuat menyokong BN melalui peti undi pada pilihan raya kecil kawasan DUN itu pada 11 Okt ini. Penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu akan berlangsung Sabtu ini.

Mohd Isa dijangka ditentang oleh calon PAS, yang akan diumumkan namanya oleh pucuk pimpinan parti itu Isnin malam.

Kerusi DUN Bagan Pinang yang dimenangi BN dengan majoriti 2,333 undi pada pilihan raya umum lepas, menjadi kosong berikutan kematian penyandangnya Azman Mohammad Noor pada 4 Sept lepas.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi BN meminta seluruh para anggota parti komponen BN supaya menyatukan kekuatan dan memberi tumpuan yang sepenuhnya bagi menentukan kemenangan besar parti itu pada pilihan raya kecil kali ini.

Beliau berharap Bagan Pinang akan menjadi titik permulaan kepada transformasi yang sedang dibawakan oleh Kerajaan BN kepada seluruh rakyat di negara ini.

Mohd Isa juga merupakan bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan bekas Naib Presiden UMNO.

Dilahirkan di Melaka pada 14 Nov, 1949, beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Bagan Pinang, di sini sebelum melanjutkan pelajaran menengah di Sekolah Alam Shah, Kuala Lumpur.

Comments :

0 comments to “ISA SAMAD CALON BN DI PRK BAGAN PINANG”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com