Pray For MH370

Pray For MH370

OPERASI BERSEPADU TANGANI JENAYAH SYARIAH

Operasi bersepadu wajar dijalankan dari masa ke semasa bertujuan menguatkuasakan enakmen jenayah syariah serta mencegah jenayah syariah yang semakin meningkat dalam rangka amar bil makruf wan nahyu anil munkar. Adalah menjadi tanggung jawab pihak berwajib agar aqidah serta akhlak muda mudi Islam terpelihara.

208 Peserta Tahun Baru Ditahan Dalam Operasi Bersepadu JAIS

Sebanyak 208 tangkapan melibatkan kesalahan minum minuman keras dan berkhalwat dibuat Jabatan Agama Islam Selangor dalam satu Operasi Khas Tahun Baru 2010 di sekitar Shah Alam, Klang dan Kajang malam semalam.

Operasi itu juga mendapat kerjasama Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan badan bukan kerajaan (NGO).

Pegawai Perhubungan Awam JAIS, Mohd Hidayat Abd Rani berkata, “Daripada jumlah tersebut lebih kurang 200 anggota telah turn bersama, tempat-tempat yang ditujui adalah di taman-taman, pusat-pusat rekreasi, tempat awam hotel dan pusat-pusat hiburan. Operasi bagi tahun baru ini juga pihak penguatkuasaan JAIS dibahagi kepada beberapa zon seperti di Shah Alam, Klang dan Kajang,”katanya.

Operasi yang bermula tepat jam 12 malam berakhir jam 4.30 pagi tadi menyaksikan 25 tangkapan bakal di hadapkan ke Mahkamah Syariah Shah Alam, 40 kes ke Mahkamah Syariah Kajang dan 33 kes ke Mahkamah Syariah Klang.

Sementara itu, sebanyak 44 tangkapan diarahkan mengikuti sesi kauseling ibu pejabat JAIS, 12 di Pejabat Agama Islam Daerah Klang dan 54 di Pejabat Agama Islam Daerah Kajang yang diadakan sejurus selepas tangkapan dilakukan.

TVSelangor

Comments :

0 comments to “OPERASI BERSEPADU TANGANI JENAYAH SYARIAH”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com