Pray For MH370

Pray For MH370

Di atas adalah keratan akhbar the Star 28hb Mac 2008 yang memaparkan lawatan YAB MB Selangor ke Pulau Ketam dan Sg Lima. Izinkan saya mengulas tentang kenyataan Tan Sri bahawa sesebuah negeri diperintah oleh parti politik yang menang dalam pilihanraya dan pentadbirannya terdiri dari kakitangan awam. Ya, kakitangan awam dilantik oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Menurut Tan Sri lagi, parti politik datang dan pergi, pentadbiran negeri haruslah terus berjalan dan berfungsi seperti biasa. Menurut beliau lagi, kerajaan BN di bawah Dr Khir Toyo yang lalu tidak memisahkan dengan jelas di antara kedua entiti ini.

Bagi rakyat biasa, mereka kurang jelas tentang pemisahan antara parti politik dan kakitangan perkhidmatan awam kerana kerajaan BN sudah memerintah begitu lama , macam sudah sinonim antara porti politik yang memerintah dengan penjawat jawatan awam. Kerajaan BN telah menyalahgunakan kuasa mereka selama ini bagi tujuan politik mereka. Maka berlakulah kezalimaan dan penindasan seperti selain dari orang UMNO/BN, parti lain tidak boleh menggunakan kemudahan seperti Balai Raya, untuk mendapat pekerjaan mesti mengisi borang UMNO, tender dan kontrak mudah diperolehi oleh ahli UMNO dan sebagainya.

Saya mendapat maklumat bagaimana seorang bekas menteri mengerah dan mengarah semua pemandu dan kenderaan sebuah agensi kerajaan untuk bekerja pagi petang siang malam dalam pilihan raya yang lalu. Mereka diarahkan untuk membuang logo dan sticker kereta yang digunakan. Pendek kata, jika kita ingin sebut satu persatu tentang penyalahgunaan kuasa oleh BN, kita boleh tulis satu buku mengenainya.

Comments :

0 comments to “ ”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com