Pray For MH370

Pray For MH370

PROJEK WPI PINGGIRKAN MELAYU KATA MANTAN PM MALAYSIA

Kenapa memiliki "kuasa" itu penting? Kenapa ramai orang mahukan "kuasa"? Kenapa ramai orang mahu jadi "orang berkuasa"? Siapa yang berkuasa memberi kuasa kepada yang memiliki kuasa? Cuba anda teliti keratan akhbar Berita harian bertarikh 16hb Jun 2008.

Apakah kesimpulan yang anda boleh buat terhadap individu yang membuat kenyataan di atas? Adakah beliau bercakap sebab "lidah tak bertulang" atau " berkepentingan" atau "ada udang di sebalik batu". Cuba fikirkan. Bukankah Melayu Johor yang menjadi tunggak UMNO kini hidup senang lenang goyang kaki jual air, pasir, nenas, minyak dan lain-lain kepada Singapura? Sekarang jual tanah lagi untung berlipat kali ganda? Duit hasil jual tanah dua tiga generasi makanpun tak habis. Apa yang hendak ditakutkan atau dirisaukan? Generasi Melayu Johor akan datang boleh cari pulau lain atau teroka hutan seperti hutan simpan Endau Rompin atau terumbu karang lain untuk didiami. Bukankah alam Tuhan ini sangat luas?

Tun Dr Mahathir ketika berkuasa pernah bermadah bahawa "maksiat di sekeliling kita menjadi ujian keimanan seseorang". Jadi dalam kes Melayu Johor, proses peminggiran orang Melayu Johor ada hikmahnya iaitu ia akan menjadikan mereka seperti pelarian Palestin yang suatu ketika dulu pernah menjual tanah-tanah Arab kepada Israel laknatullah. Barulah terbukti sama ada betul atau tidak slogan-slogan seperti "hidup Melayu"," takkan Melayu hilang di dunia".

Akhir kalam orang Melayu Johor, buktikan dalam semangat Tun Dr Mahathir (semasa memiliki kuasa tentang menguji keimanan dalam berdepan dengan maksiat) bahawa hukum sains Darwin " the survival of the fittest" boleh diaplikasikan dan dijadikan panduan.

Comments :

0 comments to “PROJEK WPI PINGGIRKAN MELAYU KATA MANTAN PM MALAYSIA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com