Pray For MH370

Pray For MH370

Tanah Kg Sungai Sireh: Statusnya hingga kini

Imej surat yang telah dikeluarkan oleh seorang pegawai Pejabat Daerah/Tanah Klang bertarikh 15 hb Feb 2008 yang ditujukan kepada mantan ADUN Selat Klang. Surat ini dikeluarkan selepas pembubaran Parlimen dan tiada sebarang salinan (c.c atau s.k) kepada pihak-pihak ketiga.



N.B Para penduduk Kampung Sungai Sireh dan Sungai Sireh Tambahan sudah sekian lama, saya kira sejak lima belas atau dua puluh tahun yang lalu (zaman Onn Ismail) telah dijanjikan dengan sekurang-kurangnya TOL (temporary occupation of land) untuk tanah yang menjadi tapak rumah mereka. Setiap kali menjelang pilihanraya, melalui En Bakar, ketua UMNO berkenaan, ADUN tertentu (Onn Ismail, Arwah Zakaria Md Deros dan Norliza Ahmad) akan membuat ugutan kepada penduduk agar mengundi calon BN/UMNO bagi memastikan grant atau surat hakmilik tanah berada dalam genggaman mereka. Kesannya, setiap kali pilihanraya, petugas PA/BA tidak berpeluang langsung untuk bukan sahaja berceramah di Kg Sg Sireh malah nak pasang poster dan benderapun tak dibenarkan. Saya masih ingat, pada tahun 1999, Polis telah dipanggil untuk mententeramkan keadaan. Tak usah cerita pasal kekalahan undi pada kesemua saluran peti undi bagi peti undi Sg Sireh, Kg Keretapi dan Sri Perantau. Begitulah ceritanya pada setiap kali pilihanraya bagi dewan undangan negeri N 45/Selat Klang.

Perkara yang sama telah berlaku pada PRU 12 baru-baru ini. Calon PAS N45 telah kalah di kebanyakan saluran di Kg Sg Sireh Tambahan, Kg Keretapi dan Sri Perantau. Sila rujuk jadual di atas.

Comments :

1
Unknown said...
on 

errmm...sorry, I'm lost...tak berapa faham isu yang diketengahkan.
hope Dr., bukan hanya 'paste' artikel atau surat rasmi...tapi sebolehnya hendaklah disertakan sedikit explaination. saya percaya ramai yang nak tau mukadimah cerita ini..tiba2 cerita dan sampai ke pangkal.

* Maaf sekiranya ada kekurangan dalam ketidaksusunan bahasa

 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com