Pray For MH370

Pray For MH370

PERIHAL JAKIM, HDC, LOGO HALAL,TESCO,NESTLE, UNILEVER, JEWS DAN FILEM FITNA

Pada 24hb April 2008, kami telah membongkar dalam lima posts bagaimana pertalian dan kaitan antara JAKIM, HDC, LOGO HALAL, TESCO, NESTLE, UNILEVER, JEWS (YAHUDI), DUTCH (Belanda) dan FILEM FITNA dari Belanda. JAKIM tanpa usul periksa atau sengaja bersekongkol dengan Yahudi Antarabangsa dengan rela hati menyerahkan pensijilan "HALAL" kepada satu syarikat swata dan kami juga ada memaparkan bagaimana HDC baru sahaja diluluskan penubuhannya oleh Unit Perancang Ekonomi (EPU) Jabatan Perdana Menteri. Untuk ulasan lanjut sila layari post bertarik 20hb April 2008.


Kerajaan BN Rampas Kuasa Raja-raja Melayu

Abdul Halim Mohd Rashid
Mon | May 12, 08 | 8:27:16 pm MYT

KUALA LUMPUR, 12 Mei (Hrkh) - Ketua Penerangan PAS, Haji Mahfuz Omar menyifatkan kerajaan merampas secara tidak langsung kuasa raja-raja Melayu dalam soal pentadbiran urusan agama.

Dalam ucapannya di Dewan Rakyat, Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, perkara tersebut berlaku apabila syarikat berkaitan kerajaan (GLC), Halal Industry Development Corporation, mengambil alih tanggungjawab persijilan halal dari Jabatan Kemajuan Islam Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Sebuah akhbar harian melaporkan 30 April lalu, semua tanggungjawab pengeluaran sijil Halal Malaysia yang sebelum ini dikendalikan oleh Jakim kini diserahkan kepada Perbadanan Kemajuan Industri Halal (HDC).

"Dengan pengambilalihan tugas ini juga bermakna HDC turut bertanggungjawab mengeluarkan sijil halal Malaysia termasuk bagi produk dari negara luar yang menggunakan logo Jakim," kata Ketua Pengarah Jakim, Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz

Menurut Mahfuz, soal pengesahan dan persijilan halal hakikatnya berada di bawah tanggungjawab majlis agama negeri-negeri yang diketuai Raja-Raja Melayu.

"Majlis agama negeri-negeri telahpun bersetuju bahawa Jakim menjadi badan tunggal yang mengeluarkan sijil halal.

"Hari ini, HDC rampas kuasa raja-raja Melayu," katanya.

Beliau juga mempersoalkan bila HDC diperbadankan, bilakah akta untuk memperbadankan HDC dibentangkan.

"Apakah status HDC? Betulkan ia (sebuah perbadanan) atau (hanya) syarikat?" beliau mempersoalkan.

Comments :

0 comments to “PERIHAL JAKIM, HDC, LOGO HALAL,TESCO,NESTLE, UNILEVER, JEWS DAN FILEM FITNA”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com