Pray For MH370

Pray For MH370

PEMUDA UMNO JANGAN BERSELINDUNG DI BELAKANG SULTAN

Bertarung cara 'anak jantan', Pemuda Umno dicabar

Pemuda Umno dicabar bertarung di gelanggang sebagai 'anak jantan' bukan berselindung di belakang Sultan dalam isu membabitkan kemelut di Perak sekarang ini kata, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr. Mujahid Yusuf Rawa.

Beliau ketika berceramah di Dataran PAS Teluk Kumbar semalam menegaskan, isu yang berlaku di Perak bukan berpunca daripada Kerajaan Pakatan Rakyat atau Menteri Besar, Dato' Seri Nizar Jamaludin yang enggan berundur daripada jawatan yang disandangnya kini sebaliknya dari tangan hitam kepimpinan Umno sendiri.

"Umno tak payah buat demontrasi kerana apa yang mereka buat memakan diri sendiri. Kita kenal muka siapa yang buat demontrasi. Mereka juga adalah perampas hak orang melayu di Pulau Pinang serta kroni yang megenepikan kontraktor yang berkebolehan, " tegasnya dengan laungan 'Kerajaan haram Perak' oleh ribuan hadirin.

Semasa isu ke mana nasib bahasa Melayu, pengguna bahasa Inggeris dalam pelajaran Sains dan Matematik dan sebagainya ke mana suara pemuda Umno melainkan memberikan sokongan penuh terhadap idea yang dicetuskan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Sekarang ini idea tersebut bukan sahaja ditentang hebat oleh banyak kumpulan malahan telah wujud demontrasi untuk mengatakan bantahan terhadap idea kononnya boleh meningkatkan keupayaan anak melayu khususnya bila pelajaran itu diubah dalam bahasa Inggeris.

"Natijahnya kini semua boleh lihat apa yang berlaku bilamana pelajaran itu tidak boleh dibanggakan sebaliknya Kementerian Pelajaran terpaksa menurunkan graf terhadap pelajaran berkenaan semata-mata untuk menunjukan kejayaan yang diharapkan, " terang beliau yang juga Timbalan Pesuruhajaya PAS Negeri Pulau Pinang.

Umno sebenarnya sedar diri sendiri kerana sanggup mengadai perjuangan yang dibawa oleh kumpulan veteran parti itu yang kini sudah menyebelahi Pakatan Rakyat dari segi perundangan dan perlembagaan Negeri Perak.

Berdemontrasi ala Umno itu jelas memburukkan keadaan lagi apabila terus memberi kepercayaan kepada kerajaan yang dianggap haram kerana tidak mengikut lunas-lunas perundangan sebenar dengan memberi hak kepada rakyat untuk memilih sendiri siapakah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) yang boleh memainkan peranan membantu rakyat atau mempunyai kometmen yang tinggi terhadap parti yang diwakilinya.

Turut berceramah sama dalam program anjuran PAS Negeri Pulau Pinang dengan kerjasama PAS Balik Pulau itu ialah Ahli Parlimen Kuala Trengganu, Haji Wahid Endut.

Mohd Sabri Said / Harakahdaily

Comments :

0 comments to “PEMUDA UMNO JANGAN BERSELINDUNG DI BELAKANG SULTAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com