Pray For MH370

Pray For MH370

PENDUDUK PULAU KETAM DAPAT JETI BARU


KENYATAAN MEDIA
12 NOVEMBER 2009

KERAJAAN SELANGOR SELESAI MASALAH PENDUDUK PULAU KETAM

Kerajaan Negeri Selangor berjaya mendapatkan persetujuan pihak pemaju Syarikat Asa Niaga Sdn Bhd untuk menyediakan satu bahagian khas jeti di Pelabuhan Klang untuk penduduk dan orang ramai yang berulang alik ke Pulau Ketam dengan percuma.

Persetujuan tersebut dicapai dalam satu mesyuarat dengan jabatan dan agensi kerajaan serta syarikat berkenaan yang diadakan pada 10 November atas inisiatif Ahli Dewan Undangan Negeri Selat Klang, YB Dr Halimah Ali.

Mesyuarat yang turut dihadiri wakil daripada Majlis Perbandaran Klang (MPK), Pejabat Tanah Klang, Lembaga Pelabuhan Klang (LPK), Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN) dan Northport (Malaysia) Bhd itu adalah bertujuan untuk menyelesaikan masalah penduduk Pulau Ketam sejak pontun jeti awam tenggelam pada 27 April 2009.

Halimah berkata dalam satu kenyataan media bahawa Kerajaan Negeri akan sentiasa memastikan kemudahan terbaik diberi kepada rakyat di Pulau Ketam.

“Kami meminta agar penduduk Pulau Ketam bersabar dan bertenang menghadapi masalah ini sementara pontun baru disiapkan,” ujar Exco Kerajaan Negeri itu.

Menurutnya pihak LPK telah memulakan proses menyediakan pontun baru di lokasi asal dan dijangka siap dalam tempoh lapan bulan.

Pengerusi Eksekutif Asa Niaga Sdn Bhd, Datuk Shaari Jihin juga memperakui kewajipan syarikat beliau untuk menyediakan satu bahagian khas jeti untuk penduduk dan orang ramai yang berulang alik di Pulau Ketam.

Perkara lain yang juga dipersetujui adalah aktiviti-aktiviti pengurusan jenazah juga dibenarkan untuk menggunakan jeti awam ini secara percuma.

Walau bagaimanapun, bot perniagaan tidak dibenarkan menggunakan jeti tersebut dan harus menggunakan jeti ‘barter trade’ yang sedia ada.


SEKRETARIAT AKHBAR KERAJAAN NEGERI SELANGOR

Comments :

0 comments to “PENDUDUK PULAU KETAM DAPAT JETI BARU”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com