Pray For MH370

Pray For MH370

PENGUNDI HANTU: SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL

Pengundi hantu belaan BN, muncul musim pilihanraya sahaja. Mampu mengundi untuk orang yang sudah mati, mampu mengundi beberapa kali di beberapa tempat membuang undi, mampu menyamar sebagai pengundi yang sah seperti tertera di buku daftar mengundi dan lain-lain kerja jahat atas suruhan BN/UMNO dengan kadar bayaran (imbuhan) tertentu. Kewujudannya cuba dinafikan oleh SPR/BN/UMNO. Sebab itu penggunaan dakwat khas belum menjadi kenyataan. SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL.

AMK lancar jentera tangkap pengundi hantu


Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) membenarkan semua jentera parti dan orang awam menangkap mana-mana individu yang disyaki pengundi hantu di hari pembuangan undi N25 Bukit Selambau esok.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin dalam kenyataannya memberitahu, memang dibolehkan mengikut undang-undang orang awam menahan mana-mana penjenayah untuk di bawa kepada polis.

"Hari ini saya lancarkan jentera penangkap pengundi hantu dan mulai besok semua ada hak untuk melaksanakan tugasan itu dengan baik. Bila saja syak bukan orang tempatan yang buang undi sila tangkap dan serah pada pasukan polis. Jangan pukul pula.. itu dah jadi kes lain, " terangnya diiringan laungan reformasi dari petugas yang hadir.

Menurut beliau, terdapat dua punca utama kejayaan Pakatan Rakyat di dua pilihanraya kecil sebelum ini samada di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu iaitu menghalang kemunculan pengundi hantu.

Dari segi undang-undang ujarnya, jentera yang dipertanggungjawabkan serta orang ramai boleh bertindak menahan mana-mana individu yang disyaki bukan orang tempatan dan serahkan kepada pasukan polis.

"Jangan apa-apakan individu terbabit seperti memukul separuh maut tegas Shamsul, sebaliknya tahan dan bawa kepada polis untuk tindakan lanjut.

"Saya juga ingatkan kepada jentera dan orang awam agar tahan sahaja bukan pukul atau mencederakan individu yang disyaki, " jelasnya.

Tambahnya,jangan teragak-agak melaksanakan tugas itu dengan alasan bimbang atau takut tetapi hendaklah berjiwa kental kerana memang dibolehkan mengikut undang-undang menangkap penjenayah pilihan raya.

"Ini kerana pilihan raya kecil Bukit Selambau merupakan pilihan raya yang menentukan jatuh bangun Kerajaan Kedah selepas ini.

"Sebab itu bukan masanya, kita berpeluk tubuh melihat kemungkaran terjadi di hadapan mata tanpa bertindak sesuatu yang boleh menghalang fenomena berulang kali.

"Walaupun ada orang kata Pakatan Rakyat akan kalah apabila terdapat banyak calon bebas menyertai pilihan raya kecil itu namun itu hanya kata-kata. Kita angap ia sebagai satu cabaran untuk selamatkan Kerajaan Kedah dan maruh rakyat negeri ini, " katanya lantang.

Turut hadir dalam majlis pelancaran itu ialah timbalan AMK, Faris Musa dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.

mks/Mohd Sabri Said/harakahdaily

Comments :

0 comments to “PENGUNDI HANTU: SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com