Pray For MH370

Pray For MH370

INSAFLAH WAHAI NUJ UTUSAN MELAYU

Di dunia tuan-tuan rugi, tiada siapa yang kenang budi, di akhirat mungkin lebih teruk lagi.

"Asobiyah ialah kamu membantu kaum kamu melakukan kezaliman"-maksud Hadith Nabi SAW.

Ketua NUJ Utusan hadapi siasatan dalaman


Pengerusi Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) Utusan Melayu, Amran Ahmad hari ini dihadapkan ke jawatankuasa tatatertib majikannya dalam siasatan dalaman yang bermula 10 pagi ini.

Amran dikenakan tindakan berkenaan dengan dakwaan memfitnah Utusan Melayu (M) Bhd selepas membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) berhubung perbelanjaan syarikat.

Beliau hadir di Pusat Latihan Utusan di ibu pejabatnya di Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur sehingga 6 petang apabila prosiding tatatertib ditangguhkan kepada 11 Ogos.

Difahamkan beberapa saksi majikan telah dipanggil untuk memberikan keterangan berhubung dakwaan itu dan pemimpin kesatuan itu, setakat ini, belum membela diri.

Panel tatatertib itu dianggotai tiga pegawai kanan Utusan Melayu (M) Bhd yang diketuai oleh Pengurus Besar Pengiklanannya, Adi Satria Ahmad.

Sementara Amran diwakili oleh dua anggota exco NUJ Utusan - yang didedahkan nama mereka - dan Presiden NUJ Norila Daud bertindak sebagai pemerhati.

Kesatuan itu mewakili hampir 300 ahli yang terdiri daripada wartawan, jurugambar dan artis grafik yang menjadi nadi jabatan pengarang akhbar-akhbar Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia dan Kosmo!.

Kesatuan sekerja itu masih lagi bergelut untuk mematerai perjanjian bersama (CA) penggal 2008 hingga 2011, antaranya, pelarasan gaji sebanyak 10 peratus, kenaikan gaji tahunan RM5, tambahan elaun kenderaan sebanyak RM50 dan pengekalan faedah-faedah lain yang terkandung dalam CA sebelumnya.

Bagaimanapun perjuangan mereka untuk mendapatkan tuntutan CA itu masih gagal walaupun perjanjian lama telah tamat pada 31 Julai tahun lepas.

Abdul Rahim Sabri/Malaysiakini

Comments :

0 comments to “INSAFLAH WAHAI NUJ UTUSAN MELAYU”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com