Pray For MH370

Pray For MH370

SEMINAR KHAS 7 NOV GANTI EGM: KETUA PENERANGAN

Seminar khas pada 7 November ini akan diadakan di Markaz Tarbiyyah PAS di Gombak yang melibatkan seluruh peringkat kepemimpinan parti dari seluruh negara.


PAS: Jangan ungkit lagi isu k'jaan perpaduan


Susulan keputusan mendadaknya mengadakan seminar politik isu kerajaan perpaduan awal bulan depan, PAS hari ini menyeru semua pemimpin dan ahlinya menghentikan kenyataan terbuka berhubung isu tersebut.

"PAS menyeru kepada semua pimpinan dan ahli agar tidak lagi mengulas atau menimbulkan spekulasi dan persepsi berhubung isu kerajaan perpaduan yang diangggap tidak berbangkit lagi," kata Ketua Penerangannya Idris Ahmad.

"Sebarang isu yang timbul hendaklah dirujuk kepada pimpinan dan ahli dinasihatkan agar tidak lagi melayan atau menyebarkan sebarang maklumat yang tidak sahih kepada khalayak hingga menimbulkan persepsi yang negatif terhadap parti."

Seminar khas pada 7 November ini akan diadakan di Markaz Tarbiyyah PAS di Gombak yang melibatkan seluruh peringkat kepemimpinan parti dari seluruh negara.

Selain anggota-anggota badan tertinggi PAS, ia juga mengundang wakil-wakil rakyatnya, setiausaha PAS kawasan dan pemimpin utama jentera penerangan parti.

Seminar itu dirancang selepas diputuskan dalam mesyuarat khas malam tadi sebagai reaksi terhadap desakan tegas Mursyidul Amnya Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk mengadakan muktamar khas.

Menulis di blognya seminggu lalu, tokoh besar PAS itu mendesak sedemikian untuk membincangkan "beberapa kerat pemimpin bermasalah", termasuk terus berminat dengan idea kerajaan perpaduan dengan Umno, sehingga membawa kesan kemerosotan undi parti itu, seperti pada pilihan raya Bagan Pinang awal bulan ini.


Susulan itu, mesyuarat khas kira-kira empat jam sehingga jam 1 pagi tadi turut memutuskan untuk menyeret PAS Selangor ke hadapan jawatankuasa disiplin parti.

Tindakan itu dipercayai ekoran beberapa kenyataan terbuka Dr Hassan dalam isu penjualan arak dan tegurannya terhadap jawatankuasa khas DUN Selangor yang menjalankan siasatan awam kes penggunaan dana.

Dalam satu kenyataannya hari ini, Idris berkata sebarang aduan berhubung salah laku pemimpin dan ahli hendaklah dirujuk kepada lembaga disiplin PAS dan tidak perlu lagi disebarkan melalui ceramah, penulisan atau ulasan dalam akhbar, blog atau media.
malaysiakini

Comments :

0 comments to “SEMINAR KHAS 7 NOV GANTI EGM: KETUA PENERANGAN”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com