Pray For MH370

Pray For MH370

PENDENGARAN SELCAT PADA 2-4 JUN ISU PASIR


KENYATAAN AKHBAR

17 Mei 2010



Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) pada mesyuarat yang diadakan pada hari Isnin, 17 Mei 2010, telah memutuskan untuk mengadakan pendengaran awam ke atas tuduhan penyelewengan yang berlaku di dalam anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor, Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB), yang mengendalikan perlombongan pasir di Selangor.

SELCAT akan menyiasat perkara tersebut dari segi pentadbiran untuk mengenalpasti samada terdapat kelemahan pentadbiran yang perlu diperbaiki dan diperkuatkan oleh Kerajaan Negeri Selangor demi memastikan pentadbiran KSSB mematuhi dasar dan arahan Kerajaan.

Pendengaran awam tersebut akan diadakan di Bilikan Gerakan, Tingkat 2, Bangunan Annex, Dewan Negeri Selangor pada 2, 3 dan 4 Jun 2010 dari jam 10 pagi hingga 1 petang. Semua pihak yang terlibat secara langsung akan disaman hadir untuk memberi keterangan kepada SELCAT.

SELCAT berharap semua pihak memberi kerjasama sepenuh dalam pendengaran awam tersebut dengan membentangkan dokumen-dokumen yang berkaitan untuk melicinkan lagi siasatan melalui pendengaran awam tersebut.

Mesyuarat SELCAT yang diadakan pada hari ini telah dihadiri oleh semua ahli jawatankuasa SELCAT yang dipengerusikan oleh Speaker merangkap Pengerusi SELCAT, YB Tuan Teng Chang Khim.

Ahli-ahi Jawatankuasa SELCAT yang lain ialah YB Pn Hanizah Talha (PR), YB Tn Azmin Ali (PR), YB Tn Saari Sungip (PR), YB Tn Edward Lee (PR), YB Tn Ismail Sani (BN) dan YB Tn Sulaiman Abdul Razak (BN).

Sekian, terima kasih.

DARREN ONG

Setiausaha Sulit kepada YB Tuan Teng Chang Khim

Comments :

0 comments to “PENDENGARAN SELCAT PADA 2-4 JUN ISU PASIR”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com