Pray For MH370

Pray For MH370

PENGGULINGAN MB SELANGOR: NON-ISU



Tiada ahli parlimen PKR cuba guling Khalid

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan dakwaan pihak tertentu bahawa terdapat beberapa ahli parlimen parti itu cuba menggulingkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana tidak berpuas hati dengan cara pentadbirannya.

Beliau berkata, perkara tersebut langsung tidak dimaklumkan kepada beliau untuk dibincangkan di peringkat tertinggi parti.

"Kedudukan menteri besar memang tak berbangkt. Saya ikuti juga dalam media dan blog tapi saya tidak tahu mengenai perkara ini. Kalau betul-betul ada, takkanlah tidak dibawa kepada saya.

"Kalau nak gugurkan menteri besar (Khalid) mesti dalam makluman saya kerana saya adalah sedikit pengaruh sama ada nak ganti atau tidak. Perkara ini tidak dibangkitkan sama sekali, yang dibangkitkan supaya program kita untuk merakyatkan ekonomi Selangor mencapai matlamat," katanya yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Menjelaskan mengenai perletakan jawatan Khalid sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Selangor, Anwar berkata ianya dibuat bagi membolehkan Khalid menumpukan tugasan kepada usaha pentadbiran kerajaan negeri.

"Tan Sri Khalid terlalu banyak dibebani dengan tanggungjawab seperti menjaga soal pelaburan, diminta untuk menjaga Wilayah termasuk Kampung Baru. Jadi beliau minta untuk melepaskan tugas parti.

"Setelah berbincang, kita minta YB Azmin jaga Selangor dan Datuk Zaid jaga Wilayah.

"Sebab banyak tanggungjawab di negeri ini khususnya, banyak kerja yang dibuat jadi kita pertimbangkan keadaan tersebut dan bagi saya itu tidak ada masalah," katanya lagi.

Semalam, Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan perkara berkenaan selepas mempengerusikan mesyuarat pimpinan pusat parti itu di Shah Alam.

Azmin sebelum ini mengetuai PKR Wilayah Persekutuan dan kekosongan itu akan diambil alih oleh penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim.


Hazayani Zakaria /Harakahdaily

Comments :

0 comments to “PENGGULINGAN MB SELANGOR: NON-ISU”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com