Pray For MH370

Pray For MH370

SIAPA DALANG DI BELAKANG PENCURI PASIR?

Syabas dan tahniah kepada PDHL atas kejayaan mematahkan kegiatan mencuri pasir. Dalam operasi awal pagi PDHL serta PDRM `telah menyita lori bersama pasir dalam masa serentak yang dianggarkan bernilai kira-kira RM1 juta adalah kejayaan yang terbesar dicapai sehingga kini.

Persoalannya adakah pemandu lori yang diberkas sebenarnya di belakang kes mencuri pasir atau ada jerung yang berkeliaran di air tenang dan paya sebenarnya pemilik operasi serta master mind segala-galanya!

Tumpas


BANDAR BARU BANGI – Taktik sekumpulan pencuri pasir yang mengeluarkan pasir tanpa kebenaran pada awal pagi dan bergerak secara serentak gagal apabila ditahan sepasukan Pegawai Penguatkuasa Pejabat Daerah Hulu Langat (PDHL) bersama anggota polis awal pagi semalam.

Modus operandi mereka yang masuk dan keluar secara berkumpulan di Batu 24 Jalan Sungai Lalang, Semenyih ternyata sia-sia setelah lapan buah lori pasir muatan lapan tan ditahan semasa dalam perjalanan membawa keluar pasir berkenaan untuk pasaran sekitar Selangor kira-kira jam lima pagi.

Kejayaan PDHL mematahkan kegiatan berkenaan dan menyita lori bersama pasir dalam masa serentak yang dianggarkan bernilai kira-kira RM1 juta adalah kejayaan yang terbesar dicapai sehingga kini.

Pegawai Daerah Hulu Langat, Zainal Abidin A’ala berkata, berdasarkan aduan dan maklumat yang diterima daripada masyarakat setempat, intipan dijalankan oleh PDHL diketuai oleh Ketua Penguatkuasa Daerah, Khairul Fahmi Mahmud dan Setiausaha Keselamatan Daerah, Noor Dasrafeezal Abdul Shukur serta enam anggota polis dari Ibu Pejabat Daerah Kajang (IPD) di kawasan berkenaan.

“Rondaan dan intipan diadakan bermula tiga pagi namun pergerakan masuk lapan lori yang memasuki lokasi pengeluaran pasir tanpa kebenaran berkenaan hanya berjaya dikesan seawal empat pagi sebelum keluar semula dengan membawa muatan pasir jam lima pagi.

“Anggota penguatkuasa kemudiannya mengekori lori itu sebelum bertindak mengarahkan pemandu memberhentikan kenderaan mereka dibahu jalan Sungai Lalang menuju ke Pekan Semenyih untuk siasatan lanjut.

“Hasil pemeriksaan, kita dapati kesemua lori muatan lapan tan berkenaan membawa muatan pasir dipercayai tanpa permit di Batu 24 Jalan Sungai Lalang, Semenyih.

“Kesemua pemandu tempatan berusia lingkungan 20 hingga 50 an disoal siasat dan kegiatan haram itu dipercayai baru beroperasi”, katanya.

Sinar Harian

Isu Pasir: (1) Senarai pemegang permit pasir S'gor dikeluarkan

(2) Kenyataan rambang rosakkan Paya Indah Wetland

Comments :

0 comments to “SIAPA DALANG DI BELAKANG PENCURI PASIR?”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com