Pray For MH370

Pray For MH370

EXCO Pendidikan Amal Ronda sekolah/tadika minggu pertama.

DUN SELAT KLANG
3.1.12
YB Dr Hjh Halimah Ali memulakan sesi persekolahan setiap tahun dengan meninjau tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah di kawasan DUN Selat Klang.
Amat membanggakan melihatkan telatah anak-anak yang masuk tahun 1 tidak menunjukkan resah atau menanggis kerana mereka telah menyesuaikan diri ketika di tadika.
 Tadika-tadika mengambil peluang untuk memulakan hari pertama pelajar memulakan sesi persekolhan dengan majlis penerangan peraturan dan menjawab kemusykilan ibubapa.
 Fitrah anak-anak suka mencuba yang baru. Sifat mahu tahu amat menonjol dikalangan kanak-kanak. Ini kadang-kadang menyebabkan ibu bapa yang tidak faham naik berang kerana boleh mengundangkan bahaya pada diri seperti mencuba perkakas letrik, alat tajam dsb. Sifat ini perlu dieksploitasikan untuk menanam minat 'mengkaji dan mencuba'. Jika dipupuk mereka ini akan meminati sains.
     Sekiranya 'inquisitiveness' mereka dibantut dengan sentiasa dimarahi atau dilarang, kemampuan ini akan terbantut dan mereka yang takut mencuba ini akan membuakkan rasa kurang puashati.
   Pendapat EXCO Pendidikan Selangor ialah ibubapa, guru, masyarakat sekeliling dan pemimpin semua peringkat mesti meletakkan pelajar sebagai aset paling besar nilainya. Bahkan lebih besar daripada wang ringgit atau harta fizikal. Justeru perancangan pembangunan sesebuah tempat mesti mengangkat pembangunan insan ini sebagai agenda paling utama. Pembangunan yang lain seperti prasarana adalah bagi mengisi keperluan insan.

Comments :

0 comments to “EXCO Pendidikan Amal Ronda sekolah/tadika minggu pertama.”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com