Pray For MH370

Pray For MH370

Yayasan Selangor melahirkan pelajar cemerlang: sekolah agama amat menyerlah

 21.1.12
KEM BINA SEMANGAT,
AMPANG PECAH,
KUALA KUBU BARU

Sesuai dengan nama kemnya , Yayasan Selangor membuat perubahan untuk meraikan pelajar-pelajar cemerlang yang dibiayainya.
Dewan dipenuhi oleh pelajar cemerlang yang menerima anugerah pelbagai kategori bersama keluarga, wakil pengetua sekolah-sekolah,dan warden asrama.
 Pelajar-pelajar yang ditaja oleh Yayasan Selangor melalui rancangan khas pendidikan adalah daripada  golongan miskin di luar bandar dan diberi bantuan pendidikan oleh Yayasan Selangor bagi mengeluarkan mereka dari kepompong kemiskinan dengan pencapaian pendidikan yang tinggi.

Paling menarik ialah apabila Yayasan Selangor merubah fokus daripada hanya tertumpu selama 40tahun ke sekolah-sekolah di bandar raya Kuala Lumpur yang bersifat sekular,mulai 2009 EXCO Pendidikan Selangor meminta Yayasan Selangor memberi tumpuan kepada sekolah-sekolah terbaik di Selangor sendiri termasuk sekolah -sekolah agama yang lazimnya adalah sekolah terpilih kerana dinilai melalui dua sukatan iaitu UPSR dan sukatan agama PSRA.
 Ternyata perubahan ini membuat kejutan kepada Yayasan Selangor sendiri kerana pelajar mereka yang mencapai keputusan terbaik rupa-rupanya daripada sekolah-sekolah agama. Bahkan lebih baik keputusan pelajar dari sekolah agama ini daripada sekolah-sekolah yang ternama yang telah lama menerima habuan kerana bergelar dan ber'jenama'.
Ini boleh mengikiskan 'inferiority complex' di kalangan institusi yang menguruskan hal ehwal pendidikan tentang status sekolah aliran agama.
Majlis dirasmikan oleh YAB MB Selangor. Turut hadir EXCO Pendidikan Selangor, YB Dr Hjh Halimah Ali dan Pengurus Besar Yayasan Selangor serta wakil jabatan pelaran Selangor dan Wilayah


Comments :

0 comments to “Yayasan Selangor melahirkan pelajar cemerlang: sekolah agama amat menyerlah”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com