Pray For MH370

Pray For MH370

EXCO Pendidikan rasmi sambutan MAULIDUR RASUL PERINGKAT KLANG

 5.2.12
12 Rabiul Awal 1433H
Pulau Indah Klang

Pejabat Agama Islam Daerah Klang menganjurkan program sambutan maulidurrasul di Masjid Sultan Abdul Aziz, Pulau Indah. Beberapa program diatur teramsuk perarakan yang melibatkan masjid dan surau serta sekolah di seluruh Klang.
Perasmian disempurnakan oleh YB Dr Hjh Halimah Ali, EXCO Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor.
 YB Dr Halimah yang juga merangkap Pengerusi Jawatankuasa Induk Menangani Gejala Sosial Negeri Selangor dan Pengasas SPIES menekankan dalam ucapan beliau agar masjid surau memainkan peranan memahamkan ahli kariah mereka tentang konsep sebenar kerasulan Nabi dan kaitannya dengan diri manusia itu sendiri.
    Saban tahun menyambut maulidur rasul tetapi apa yang perlu direnung dan dianalisa ialah tahap manakah masyarakat atau ahli karaiah masjid/surau tahu dan FAHAM tentang hakikat sebenar insan terpilih yakni Nabi Muhammad s.a.w. Beliau memetik ayat 21 surah al Ahzab sebagai dalil kenapa kita perlu mengambil hanya Nabi saw sebagai contoh teladan, rujukan best practice. Sekiranya anak-anak remaja belia mengambil Nabi s.a.w sebagai contoh sudah tentu mereka tidak akan terjebak dalam kancah maksiat dan kemungkaran




Comments :

0 comments to “EXCO Pendidikan rasmi sambutan MAULIDUR RASUL PERINGKAT KLANG”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com