Pray For MH370

Pray For MH370

ROAD MAP TO TAQWA: got it yet?

7 Ramadhan 1433H

Saban tahun kita mengulangi aktiviti yang sama di bulan Ramadhan. Puasa siang hari, tarawikh malam hari.Ada yang membaca al Quran.Ada dengan makna.Ada sekadar membaca atau bertadarus. Ada yang bersedekah.Ada yang rajin membantu orang lain. Ramai juga yang kawal emosi berbanding dengan bulan lain.

Persoalannya, adakah aktiviti ini dilakukan kerana adat kebiasaan atau kerana tujuan yang secara sedar terancang untuk dicapai??!

Bukankah Allah telah menyatakan bahawa matlamat diwajibkan berpuasa ialah untuk mencapai taqwa. Berapa orang yang faham dan ambil langkah yang kritikal untuk mencapai tahap taqwa tersebut? Berapa orangkah yang faham apa sebenarnya taqwa?
Bukankah setiap jumaat diperingatkan agar menjadi orang yang bertaqwa?
Kenapa insan yang keluar 'kursus' berupa solat jumaat ini masih 'status quo' sokmo?!

Sudah diajarkah bagaimana nak capai taqwa? Sudah ada road map? Atau hanya pernyataan. Inilah cabaran bagi yang bergelar da'ie dan Murabbi.

Cukuplah kita melahirkan INSAN ROBOT yang tidak sedar apa yang dilakukan. INSAN ROBOT tidak terkesan dengan apa apa yang mereka lakukan.INSAN ROBOT mustahil boleh bertaqwa dalam ertikata sebenarnya taqwa. INSAN ROBOT tidak boleh mentadbir bumi. INSAN ROBOT bukan khalifah Allah!
Adakah kita INSAN ROBOT itu?
Nastaghfirullah.
Ampunkan kami Ya Rauf
Tunjukkan kami ya RASYID
Amiin....

Comments :

0 comments to “ROAD MAP TO TAQWA: got it yet?”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com