Pray For MH370

Pray For MH370

EXCO Pendidikan Selangor terus martabatkan SAR

 SHAH ALAM
SELANGOR
Ahad
20/10/12

Kerajaan Selangor teruskan usaha mempertingkatkan keupayaan SAR agar  semakin cemerlang dalam membantu negeri Selangor melahirkan modal insan berkualiti yang bakal mewarisi negeri di masa datang.

SAR terus dekat dihati. EXCO Pendidikan Kerajaan Selangor, yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan Selangor terus melakarkan peta jalan ke arah sukses sistem pendidikan bersifat rabbani dalam keadaan waqi' mencabar.

Diantara langkah penting yang diambil ialah mensponsorkan kursus latihan pengurus dan pengendali SAR dan juga guru besar/pengetua agar sistem yang digunapakai dan dijalankan oleh SAR yang tidak diperuntukkan khas oleh kerajaan.
Keikhlasan tanpa ilmu dan kemahiran teknikal kurang berkesan dan tidak cekap. Walhal sepatutnya, pentadbiran jenis sekolah Islam lebih efektif dan efisyen berbanding dengan sistem lain. Perbezaan ketara ialah ilmu pengetahuan dan sikap 'tidak apa' boleh mencontengkan arang di wajah Islam.Naudzubillah.Ini satu dosa.

Sudah tiba masanya, SAR mempunyai sistem menyimpan data, sistem mengendalikan modal insan/guna tenaga , logistik dan apa keperluan yang membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kawalan mutu, keselesaan dan keselamatan juga sepatutnya menyerlah. Bahkan kebajikan guru dan kakitangan juga sepatutnya terpelihara tahap optima.

Kerajaan Selangor memahami keperluan modal insan utama ini sebagai nakhoda yang mengemudikan sekolah mereka yang mahu membentuk insan, makhluk Tuhan terbaik di beri kemahiran yang cukup. Justeru, EXCO Pendidikan telah membiayai kursus latihan pengurusan tertinggi sekolah agama rakyat dan guru besar.Kerajaan Selangor membiayai sepenuhnya kursus 3hari 2 malam ini.

Comments :

0 comments to “EXCO Pendidikan Selangor terus martabatkan SAR”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com