Pray For MH370

Pray For MH370

YB DR HALIMAH ziarah rumah kaum Tionghua

 Sehari sebelum tahun baru Cina memang waktu yang sibuk bagi keluarga kaum Tionghua. ADUN SELAT Klang, YB DR HALIMAH ALI terus berjalan rumah ke rumah di Sg Bertih untuk berjumpa dengan rakyatnya dalam kesempatan sedikit.
Membawa kad ucapan tahun baru Cina, limau dan kacang dalam beg berlogo PAS, dan PAS UNTUK SEMUA, beliau beserta jenteranya mula mengorak langkah daripada bilik gerakan JPrU di SG BERTIH bersama dengan DHPP
 Alhamdulillah beliau sempat berjumpa dengan penduduk yang kebanyakannya akan menyambut tahun baru di situ dan menunggu anak cucu pulang untuk makan besar malam itu.

Sebenarnya pemandu YB balik kampung bercuti dengan keluarga , maka PAnya Kamarinalah yang memandu kereta. Kumpulan DHPP yang dipimpin oleh Jalil sudah meluncur laju ke depan.Sudah tak nampak bayang. YB melihat kelibat penduduk Tionghua tengah bekerja keras membersihkan rumah, membakar 'duit' dsb.


 YB meminta Kamarina berhentikan kereta dan terus keluar membawa kad tahun baru Cina, menyapa sesiapa yang ditemuinya dan menghadiahkan kad tersebut kepadanya sambil mengucap SELAMAT TAHUN BARU CINA kepadanya.
Seorang lelaki muda dalam pagar bertanya, sambil matanya meninjau ninjau ke jalan,'You sorang kah' tanyanya prihatin kepada YB ADUN. Lazimnya berduyun mengekori ADUN bergerak.
 Alhamdulillah, respon begitu baik dan mereka sangat gembira mendapat layanan 'personal' sebegitu rupa.
Akhirnya, sebelum meninggalkan team DHPP , YB DR HALIMAH menghadiahkan mereka cupcake yang istimewa.

Semua gembira termasuk anak-anak yang ikut serta dalam pendidikan sosial" hands  on"  itu alhamdulillah.

Comments :

0 comments to “YB DR HALIMAH ziarah rumah kaum Tionghua”
 

x

Photobucket

e


Popular Posts

Followers


View My Stats

pautan lain

  • - Mesyuarat Agung Khas AMALNITA perihatin Pelancaran Tabung PDS AMALNITA dan anda
    8 years ago
  • "Paciaru" atau breakfast. - Yb Meru bersama Mr.Maniam turun padang memantau jalan2 berlubang di susur keluar highway Setia Alam ke Jln Meru dan Jln Korporat Kawasan Meru ...
    8 years ago

Ab

zwani.com myspace graphic comments

x

Photobucket









Recent Comment

ISLAMICITY

SEARCH THE TRUTH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com